اپراتورها

تلفن همراه

March 23, 2015
14:17 دوشنبه، 3ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68483

چین بیشترین مشترکان تلفن همراه نسل چهارم را دارد

شرکت‌های مخابراتی چین برای رقابت با یکدیگر در اشغال بازار شبکه تلفن همراه نسل چهارم، سرمایه گذاری خود را در این زمینه به مراتب افزایش داده‌اند.
دولت چین هدف ساخت "کشور قدرتمند مخابراتی" را تدوین کرده و برای آن سیاست هایی اندیشیده است. سرمایه گذاری سه شرکت بزرگ مخابراتی چین، چایناموبایل، تله گرام و یونیکام در زمینه شبکه نسل چهارم تلفن همراه به 150 میلیارد یوان خواهد رسید.
 
شرکت چاینا موبایل از سال 2013 میلادی، خدمات مخابراتی نسل چهارم را در اختیار مشترکان خود قرار داده است. تا پایان ماه فوریه سال جاری میلادی یعنی تنها پس از یک سال، شمار مشترکان آن به بیش از 123 میلیون و 380 هزار نفر رسیده که اکنون حدود سه برابر ژاپن است.
 
شی گوئو هوا، مدیر شرکت چایناموبایل چین در یک نشست خبری اعلام کرد، هدف این شرکت در سال 2015 آن است که شمار مشترکان شبکه مخابراتی نسل چهارم را به بیش از 250 میلیون نفر افزایش دهد. این شرکت با سرمایه گذاری 72 میلیارد و 200 میلیون یوان، بیش از یک میلیون پایگاه مخابراتی نسل چهارم در سراسر چین در پایان سال جاری راه اندازی می‌کند.
 
شرکت یونیکام نیز برنامه‌ای بزرگ تدوین کرده تا شمار مشترکان نسل چهارم خود را تا پایان سال جاری میلادی به 100 میلیون مشترک برساند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.