رگولاتوری

March 28, 2015
15:46 شنبه، 8ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68525

ایجاد اصلاحات در سازمان فضایی/ اجرای دولت الکترونیک وتغییر ساختار

معاون وزیر ارتباطات گفت: در سال آینده ایجاد اصلاحات در سازمان فضایی و ساختارهای مربوط و اجرای دولت الکترونیک را در دستور کار داریم.
مهدی راسخ معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره مهم ترین دستاوردهای این معاونت در سال ۹۳ گفت: در سال ۹۳ به عنوان یک گام مثبت سازمان تفضیلی شرکت خدمات هوایی پیام پس از ۱۹ سال اخذ شد که یک گام بسیار مهم بود.
 
وی با بیان اهمیت دولت الکترونیکی، گفت: طی جلسات مستمر، طراحی پنجره واحد خدمت برای وزارت و شرکت های تابعه را عملیاتی کردیم و برای سال ۹۴ هم در نظر داریم بحث اجرای اصلاح نظام اداری و دولت الکترونیک با جدیت دنبال شود.
 
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به برگزاری جلسات شورای تحول اداری وزارت خاطر نشان کرد: تصمیم گیری در خصوص شاخص های ارزیابی و ساختار نیروی انسانی در این شورای صورت می گیرد.
 
راسخ با بیان اینکه در جهت هم افزایی و استفاده از پتانسیل مجموعه وزارت، جلسات شورای معاونین شرکت ها و سازمانهای تابعه تشکیل و گام های مثبتی نیز برداشته شد، گفت: اقدامات اولیه در زمینه اصلاح ساختار وزارت شروع شده و انشالله در سال آینده ایجاد اصلاحات در سازمان فضایی و ساختارهای مربوط را در دستور کار داریم.
 
وی با اشاره به نقش ادارات کل استانی به عنوان نمایندگان وزارت در استانها، کمک به استانها را در زمینه تهیه تجهیزات و لوازم مطلوب را در این راستا برشمرد و گفت: تعیین عاملین ذیحساب برای استانها گام بزرگ دیگری در حفظ استقلال ادارات استانی بود که در سال ۹۳ رقم خورد.
 
راسخ پیگیری تخصیص اعتبارات را بخش دیگر فعالیت های سال ۹۳ برشمرد و افزود: طی آن برنامه ریزی شد پرداخت به پرسنل در موعد مقرر انجام شود.
 
معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت، در خصوص یکپارچگی پرداخت حقوق کل پرسنل وزارت گفت: با پیگیری های مستمر معاونت، عاملیت شرکت پست بانک اخذ و متعاقب آن هم، بحث پرداخت پرسنل وزارت و شرکت ها تابعه از طریق این بانک انجام شد.
 
وی از ارائه طرح یکپارچگی سیستم مالی وزارت ارتباطات خبر داد و گفت: این طرح در سال ۹۴ کامل می شود و در آن نیروی انسانی، خرید و تدارکات تحت یک سیستم قرار می گیرد.
 
راسخ با بیان اینکه در زمینه تخلفات اداری مورد شاخصی نداشتیم افزود: با توجه به این که بحث تخلف و موضوع و عناوین و مراتب ارتکاب آن برای کارکنان و مدیران چندان شناخته شده نیست در نظر داریم در سال ۹۴ تمام مدیران آموزش کامل درباره آشنایی با مسایل تخلفات ادرای داشته باشند.
 
وی با تاکید بر سالم سازی محیط اداری و اجرای مکانیزاسیون کامل پروندهای تخلفات اداری، گفت: با استخراج آمار تخلفات اداری آسیب شناسی صورت گرفت تا با عوامل بوجود آورنده تخلف مبارزه شود.
 
معاون وزیر ارتباطات در ادامه از اخذ گواهی مدیریت سبز برای ستاد وزارت خبر داد و افزود: با اعتقاد به شفافیت نظام مالی و اصلاح مسایل نظام اداری برای اولین بار خود را به عرصه ارزیابی دیگران گذاشیتم و موفق شدیم تندیس جایزه ملی مدیریت مالی در سراسر کشور برای وزارت کسب کنیم.
 
وی در ادامه از افزایش قابل توجه پیشنهادات به کمیته نظام پیشنهادات خبر داد و گفت: از اهداف سال ۹۴ ترغیب نظام پیشنهادات در سطح مجموعه وزارت و شرکت های تابعه است و در این راستا، جشنواره یک روزه نظام پیشنهادات را خواهیم داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.