رگولاتوری

April 4, 2015
12:48 شنبه، 15ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68615

معاون وزیر ICT اعلام کرد: ایجاد سازمان نظام مهندسی ICT در دستور کار

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات استخراج خلأهای قانونی در بخش و ارائه طرح یا لایحه در راستای به حداقل رساندن این مشکلات در مجلس یا دولت را ضروری برشمرد و گفت: پیگیری تصویب اساسنامه سازمان نظام مهندسی ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس، در دستور کار قرار دارد.
 
با بیان اینکه در سال 1394، همدلی با مجلس شورای اسلامی در دستور کار وزارت ارتباطات قرار دارد؛ گفت: به دنبال پیگیریهای مستمر با مراکز ICT استانی، 75 درصد مصوبات سفرهای استانی وزارت ارتباطات، عملیاتی شده است.
 
براری به حضور وزیر ارتباطات در 20 استان کشور به همراه معاونان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال 93 در سفر به استانهای کشور از نزدیک با موانع و مشکلات استانها آشنا شدیم و افتتاح پروژه‌های انجام گرفته در حوزه توسعه زیرساختها، افزایش خدمات سرویس هایی در بخش ICT، از جمله اقدامات انجام شده در سطح استانی است.
 
براری شناسایی نیازهای استانی را ضروری برشمرد و افزود: به دنبال عملیاتی شدن ایجاد نهضت تولید نرم افزار و محتوا و جهش در ایجاد اشتغال در بخش ICT در استانها هستیم.
 
براری در پاسخ به سؤالی درباره بودجه وزارت ارتباطات و تکالیف قانونی وزارت در سال جدید گفت: تبصره 12 در لوایح بودجه سالانه مرتبط با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که بند الف آن در خصوص درآمدهای بخش و هزینه آن در توسعه بخش در لایحه تنظیم مقررات بخشی به طور دائمی تبدیل به قانون شده است و دیگر نیازی نیست هر سال در لوایح بودجه سالانه ارائه شود و از لایحه مذکور حذف شد.
 
معاون حقوقی وزارت ارتباطات در پاسخ به سؤالی درباره تعامل وزارت ارتباطات با مجلس گفت: خوشبختانه در سال 93 نشست های مشترکی با حضور نمایندگان مجلس و گزارش متعدد در کمیسیونهای مرتبط با مجلس ارائه شده است و برنامه ریزی برای حضور معاونان وزارت و مدیران سازمانهای وابسته نیز به نحو شایسته انجام شد.
 
وی تصویب اساسنامه پست در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از برنامه‌های آتی وزارت در سال 1394 عنوان کرد و گفت: درسال 1394 اقدامات لازم را برای حفظ جایگاه حاکمیتی پست بانک در مجلس شورای اسلامی و دولت انجام خواهیم داد.
 
معاون حقوقی وزارت ارتباطات اظهار کرد: در سال 1394 به دنبال ساماندهی دفاتر ICT روستایی و توسعه آنها به دفاتر پیشخوان روستایی هستیم.
 
وی توسعه خدمات به صورت الکترونیک و توسعه شرکت های دانش بنیان را ضروری دانست و افزود: توجه به اشتغال، رونق اقتصادی و افزایش بهره وری و رفاه در استانها از جمله برنامههای این معاونت در سال 1394 است.
 
براری بر استفاده از منابع تخصیص داده شده برای کاهش شکاف دیجیتالی در استان ها تأکید کرد و افزود: توسعه تلفنی خانگی به تمام روستاهای بالای 10 خانوار، توسعه شبکه اینترنت به تمامی روستاهای بالای 30 خانوار و پوشش حداکثری روستاهای پرجمعیت در دستور کار قرار دارد.
 
وی بر تحقق دولت الکترونیک با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: تصویب ساختار استانی، تأمین ساختمان و نیازهای استانی در اولویت ما قرار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.