تلفن همراه

گوشی

April 4, 2015
13:26 شنبه، 15ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68625

بازگشت اپل به روزهای اوج در چین

علیرغم قدرت نمایی شیائومی و هواووی در چین، عرضه گوشی هوشمند آیفون 6 باعث شده اپل بتواند روزهای خوش گذشته را زنده کند و بخش مهمی از بازار موبایل را به خود اختصاص دهد.
بررسی ها نشان می دهد در سه ماهه منتهی به فوریه اپل به برترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در نواحی شهری چین مبدل شده و از رقیب محلی و نوظهور خود Xiaomi  جلو افتاده است.
پژوهش‌های موسسه تحقیقاتی Kantar Worldpanel ComTech حاکیست آیفون 6 توانسته 10.2 درصد از این بازار را از آن خود کند که نسبت به رقم 9.5 درصدی سه ماه قبل از آن رشد نشان می‌دهد. رتبه دوم نیز مربوط به گوشی RedMi Note شرکت شیائومی است و آیفون 6 پلاس نیز در جایگاه سوم قرار دارد.
 
به طور کلی سهم اپل در بازار تلفن همراه چین به 27.6 درصد می‌رسد. چین با 520 میلیون کاربر بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان محسوب شده و غول های دنیای فناوری برای تسلط بر این بازار به شدت با هم در حال رقابت هستند. با عرضه آیفون 6 و 6 پلاس اپل فعلا در کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس هم روزهای خوبی را پشت سر می گذارد.
 
در سه ماهه منتهی به فوریه سهم اپل از بازار گوشی های هوشمند این کشورها هم با افزایش 2.9 درصدی مواجه بوده است. در مقابل سهم گوشی های آندرویدی تقریبا به همین میزان سقوط کرده است. البته آندروید گوگل کماکان پلاتفورم برتر دنیای تلفن همراه است و 67.6 درصد از این بازار را به خود اختصاص داده، این در حالی است که سهم iOS اپل تنها 20.9 درصد است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.