امنیت

فناوری اطلاعات

April 5, 2015
10:28 یکشنبه، 16ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68639

خیز آمریکا برای تحریم متهمان حملات سایبری

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا چهارشنبه هفته گذشته فرمان اجرایی را امضا کرد که به وزارت خزانه داری این کشور امکان می دهد نهادها و کشورهای مسئول اجرای حملات سایبری بر ضد آمریکا را تحریم کنند.
 
با امضای این فرمان افراد، سازمان ها و کشورهایی که در حملات سایبری علیه منافع آمریکا دخالت داشته باشند مشمول تحریم‌های مختلفی قرار می‌گیرند.
البته وزارت خزانه داری برای اجرای این تحریم ها باید ابتدا با وزارت خارجه و دادستانی کل این کشور هماهنگی به عمل آورد.
 
اوباما پس از امضای این فرمان تصریح کرده که " آنهایی که با خسارت زدن به زیرساخت های آمریکا، مختل کردن یا کنترل شبکه های رایانه ای، سرقت اسرار تجاری شرکت های آمریکایی یا اطلاعات شخصی شهروندان این کشور برای کسب سود شخصی، تهدیداتی مهم برای امنیت یا اقتصاد این کشور به وجود می آورند " هدف این تحریم ها خواهند بود.
 
کارشناسان معتقدند سال 2014 از نظر تنوع و شدت حملات سایبری نقطه عطفی بی‌سابقه محسوب می شود، زیرا در این سال شاهد هک شدن اطلاعات میلیون ها شهروند و شرکت و نهاد دولتی مانند وزارت خارجه، کشور و بازرگانی و دفاع آمریکا، شرکت سونی، خدمات آی کلود شرکت اپل، دهها بانک مشهور و … بودیم.
 
اگر چه تنها دو مورد از این حملات تاثیر مستقیمی بر دولت ایالات متحده داشت، اما بسیاری از آنها شرکت های بزرگ تجاری را دچار مشکل کرد و میلیاردها دلار خسارت وارد کرد.
 
این وضعیت باعث شده عده ای از کارشناسان تصریح کنند که در صورت وقوع جنگ جهانی سوم به طور قطع بخش عمده ای از آن در فضای مجازی جریان خواهد یافت و لذا کسب آمادگی برای مقابله با چنین روندی ضروری است. آنان صدور فرمان اجرایی اخیر اوباما را اولین گام برای جلوگیری از "وقوع حمله پرل هاربر مجازی" دانسته اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.