تلفن همراه

گوشی

April 6, 2015
11:18 دوشنبه، 17ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68687

عکاس ایرانی در مسابقه عکاسی جهانی سونی برنده شد

صالح روضاتی، عکاس ایرانی، امروز به‌عنوان برندهٔ  ردهٔ آزاد مردم در جوایز عکاسی جهانی  Sony در سال ۲۰۱۵، بزرگ‌ترین مسابقهٔ عکاسی در جهان، برگزیده شد. آکو سالمی، دیگر عکاس ایرانی هم جایگاه سوم مسابقهٔ عکاسی تلفن‌ همراه را به دست آورد.
 
دستاورد روضاتی خارق‌العاده است چرا که کار او در حالی توانسته از بین ۸۰۰۰۰ عکس شرکت‌کننده از سراسر جهان برگزیده شود که وی حتی عکاسی حرفه‌ای نیست. عکس برنده توسط پنلی از متخصصین سازمان عکاسی جهانی به ریاست سام بارزیلی، مدیر خلاقیت United Photo Industries  (ایالات متحدهٔ امریکا)، برگزیده شد. داوران به دنبال یک عکس برگزیده در هر یک از ۱۰ ردهٔ آزاد بودند.
روضاتی که در وین اتریش به عنوان هنرمند مستقل، زندگی می‌کند، برندهٔ ردهٔ آزاد مردم با عکسی تحت عنوان «Don Bohlul from Isfahan»  (دُن بهلول از اصفهان) شد.
دومین عکاس ایرانی در مسابقهٔ عکاسی با تلفن همراه سوم شد
عکس‌‌ها از ۲۴ آوریل تا ۱۰ مه در سامرست‌هاوس لندن به نمایش گذاشته خواهند شد
برندهٔ آزاد کلی در ۲۳ آوریل معرفی می‌شود و جایزهٔ ۵۰۰۰ دلاری را دریافت خواهد کرد 
عکس‌ها در press.worldphoto.org یا Image.net در دسترس خواهند بود
روضاتی دربارهٔ‌این عکس گفت: «این عکس در مقابل کلیسای قدیمی کارلس در مرکز شهر وین گرفته شده و شخصیتی خیالی به نام دُن بهلول، دُن کیشوت مشرق زمین، را به تصویر می‌کشد. بسیاری از افراد او را دیوانه می‌پندارند ولی او سخنانی فلسفی و با معنی می‌گوید. این عکس بخشی از سری دُن بهلول من است که بر اساس داستان طنز خیالی تهیه شده است: روزی روزگاری در شهر قدیمی اصفهان دُن بهلول از بازار می‌گذشت و عکس یک زن زیبای موطلایی غربی را در دکه‌ای دید. او عاشق آن زن می‌شود، اسبش را می‌فروشد و در جستجوی آن زن به وین سفر میکند. او در وین شگفت‌زده می‌شود …»
 
روضاتی به‌عنوان جایزه یک دوربین Sony ILCE-7M2K با کیت لنز ۲۸ تا ۷۰ میلی‌متری و یک تلفن هوشمند ‎ Xperia™ ‎ دریافت می‌کند و اکنون با برندگان ۹ ردهٔ آزاد دیگر برای بردن عنوان عکاس سال جوایز عکاسی جهانی  Sony در سال ۲۰۱۵ و ۵۰۰۰ دلار آمریکا رقابت می‌کند.
برندهٔ عنوان عکاس کل رده‌ها روز ۲۳ آوریل در جشنی در لندن اعلام می‌شود و این عکاس برای دریافت جایزه‌اش به لندن پرواز خواهد کرد.
علاوه بر این عکس روضاتی در نمایشگاهی در سامرست‌هاوس لندن از ۲۴ آوریل تا ۱۰ مه به نمایش گذاشته خواهد شد و در نسخهٔ ۲۰۱۵ کتاب جوایز عکاسی Sony هم به چاپ خواهد رسید.
 
جایزهٔ عکاسی با تلفن همراه
آکو سالمی، عکاس ایرانی هم با رأی‌گیری عمومی از طریق وب‌سات سازمان عکاسی جهانی در بین ۲۰ عکاس برگزیده شده در جایگاه سوم قرار گرفت. عکس‌های برگزیده از بین ۱۰۲۹۳ عکس توسط پنلی از داوران متخصص برگزیده شده بود.
این عکس هم در لندن به نمایش گذاشته خواهد شد و عکاس یک تلفن هوشمند ‎ Xperia™‎ دریافت خواهد کرد.
برندگان هر ده رده به علاوهٔ مسابقه‌های جوانان و تلفن همراه که امروز اعلام شد، در این وب‌سایت قابل مشاهده هستند: www.worldphoto.org.
عکس‌های برنده را می‌توان از اینجا دانلود کرد: press.worldphoto.org
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.