رسانه‌های اجتماعی

April 6, 2015
14:34 دوشنبه، 17ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68698

بازاریابی محتوا در شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی محتوا در شبکه‌های اجتماعی، عنوان کارگاه جواد افتاده از پژوهشگران حوزه روابط‌عمومی و شبکه‌های اجتماعی است که همزمان با گرامیداشت هفته روابط‌عمومی در چهارمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت ارائه خواهد شد.
افتاده در خلاصه مقاله خود آورده است: حضور کسب ‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی امروز یک موضوع اجتناب‌ناپذیر است؛ حضوری که بر مبنای وجود مردم در این شبکه‌های آنلاین شکل گرفته است. زیرا هرجا که مخاطب یا کاربر حضور داشته باشد، کسب وکارها ناچارند به سراغ آنها بروند تا منافع خود را تامین کنند.
 
وی با تشریح اینکه حضور کسب‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی متفاوت با حضور در دیگر رسانه‌هاست آورده: زیرا در شبکه‌های اجتماعی محتوا پادشاهی می‌کند، بنابراین کسب ‌وکارها باید از طریق محتوای ناب و جذاب مخاطبان را درگیر کنند.
 
افتاده با بیان اینکه خلاقیت در تولید و توزیع محتوا در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند راهگشای حضور و تاثیر کسب ‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی باشد تأکید می‌کند: لازمه خلاقیت و بهره‌گیری کسب ‌وکارها از شبکه‌های اجتماعی داشتن برنامه و استراتژی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی است؛ برنامه‌ای که براساس بازاریابی محتوا ایجاد و بر استراتژی محتوا تاکید می‌کند.
 
وی یادآور می‌شود: بازاریابی محتوا، فرایند تولید و به اشتراک گذاری محتوایی که باعث حفظ مشتریان قبلی و بدست آوردن مشتریان جدید می‌شود. به عبارتی، تکنیک خلق و پخش کردن محتوا جذاب، ارزشمند و مرتبط با نیاز مشتری و یا مخاطب هدف اصلی بازاریابی محتوا است.
 
در این مقاله، تکنیک‌ها، راهکارها و راهبردهای عملی برای حضور کسب ‌وکارها (شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی) در شبکه‌های اجتماعی بررسی می‌شود و در پایان مدل حضور کسب‌وکارهای ایرانی در رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌شود.
 
علاقمندان برای حضور در این کنفرانس و همچنین دهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک می‌توانند به سایت www.7pr.ir مراجعه و یا با شماره 88913364 تماس بگیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.