رگولاتوری

April 8, 2015
19:10 چهارشنبه، 19ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68738

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران: رویکرد پروژه‌های سال 94 سازمان IT سرویس محور است

برنامه‌ها و پروژه‌های سال جاری در سازمان فناوری اطلاعات ایران با رویکرد سرویس محور و بر اساس نتیجه و بهره‌بردار مشخص، اجرایی خواهد شد.
 
نصراله جهانگرد در دیدار نوروزی با مدیران، کارکنان و فعالان بخش فناوری اطلاعات ضمن بیان این مطلب گفت: فناوری اطلاعات، موتور توسعه ایران محسوب می شود و در همین
 راستا، سازمان فناوری اطلاعات به عنوان یک سازمان پیشرو در توسعه اقتصاد کشور نقش مهمی را بر عهده دارد.
وی افزود: توسعه بازار فناوری اطلاعات و تسهیل کردن زمینه فعالیت شرکت‌های خصوصی برای مشارکت در اجرای برنامه‌های دولت الکترونیکی از جمله برنامه‌های این سازمان محسوب می‌شود.
وی به زیرساخت‌های ارتباطی پرظرفیت فراهم شده و همچنین دسترسی تعداد زیادی از کاربران به گوشی‌های هوشمند پرداخت و تصریح کرد: در حال حاضر، کلیات اجرای دولت همراه به تصویب شورای عالی فناوری اطلاعات رسیده است که امیدواریم با گسترش بکارگیری خدمات در حوزه‌های مختلف نظیر سلامت، آموزش و غیره، شاهد توسعه این حوزه در سال 94 باشیم.
جهانگرد گفت: با تلاش همکاران در بخش‌های مختلف طی این مدت، ماموریت‌های سازمان در قالب برنامه‌ها و پروژه‌های کلان تعریف شده در مجموعه وزارت ارتباطات و به منظور تحقق اهداف برنامه پنجم، به روزرسانی و اصلاح شد.
وی ادامه داد: تعریف ساختار پروژه‌ای متناسب با یک ساختار داینامیک در جهت اجرای وظایف تعریف شده از جمله تلاش های صورت گرفته طی 18 ماه گذشته محسوب می‌شود.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: تقویت و تثبیت منابع مالی برای اجرای پروژه‌ها و همچنین تسریع بخشی به فرآیندهای اداری در راستای کاهش بروکراسی زاید، از دیگر اقدام‌های اساسی عملیاتی شده در این مدت است.
وی نیروی انسانی توانمند همراه با دانش و مهارت را یکی نقاط کلیدی و قابل اتکا در این سازمان دانست و تاکید کرد: امیدواریم با ظرفیت‌سازی‌هایی که از سوی همکاران این مجموعه صورت می‌گیرد، زمینه توسعه بازار و کاربردها بیش از پیش فراهم شود.
جهانگرد درمورد موفقیت‌های به دست آمده در عرصه بین‌المللی گفت: این موفقیت حاصل مدیریت مقام‌های عالی کشور از جمله رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور، مجموعه دولت و به ویژه تیم دیپلماسی کشور بوده است.
وی افزود: تداوم این موفقیت‌ها می‌تواند موجب سربلندی و همچنین رشد، بالندگی و افزایش ثروت در کشور شده و سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان سازمان پیشرو در توسعه ایران
 می‌بایست در حوزه وظایف خود به گونه‌ای عمل کند تا با استفاده از این فرصت، رشد اقتصادی در ایران را محقق کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.