اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 11, 2015
9:33 شنبه، 22ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68808

در لیورپول دانلود فیلم ۵۰ گیگابایتی در ۷ دقیقه ممکن شد

پیمانکار مخابراتی لیورپول از راه‌اندازی سرویس پهنای باند هزار مگابیت بر ثانیه برای برخی مناطق این شهر بریتانیایی خبر داد.
کمپانی هایپراُپتیک اعلام کرده که سرویس فیبرنوری آن تا در منازل در برخی مناطق لیورپول راه‌اندازی شده و مشترکانی که در مناطق تحت پوشش تجهیزات سخت‌افزاری این پروژه باشند می‌توانند تا هزار مگابیت بر ثانیه از خدمات پهنای باند استفاده کنند.
میانگین پهنای باند در لیورپول 19.3 مگابیت بر ثانیه است و از این رو طبیعی به نظر می‌رسد که با راه‌اندازی فیبرنوری، مشترکان به راحتی می‌توانند از تمام ظرفیت فیبر برای ارتباطات خود استفاده کنند.
این پروژه فعلاً در بخش‌های توسعه یافته‌تر نظیر همیلتون هوس، واترلو واترهاوس، آپارتمان‌ها و بخش‌های ثروتمندنشین راه‌اندازی شده است؛ توسعه کابل‌کشی زیرزمین در 16 منطقه دیگر نیز به‌صورت همزمان ادامه دارد و امسال به نتیجه می‌رسد.
هایپراپتیک برنامه توسعه‌ دیگری برای 50 نقطه دیگر که غالباً ساختمان‌های بزرگ هستند نیز دارد.
مدیر این کمپانی با بیان اینکه هایپراپتیک انقلابی در پهنای باند لیورپول ایجاد خواهد کرد، گفت: البته ما هم با سرمایه‌گذاری میلیونی در زیرساخت‌های مخابراتی این کشور به دنبال بزرگ کردن خود هستیم.
وی گفت: تقاضا برای سرویس‌های ما فوق‌العاده بوده است زیرا تفاوت کاری که ما انجام می‌دهیم با زیرساخت‌های دولتی همانند گَچ و پنیر است. با پهنای باند 19.3 مگابیت بر ثانیه فیلمی با حجم 50 گیگابایت را باید ظرف هفت ساعت دانلود کرد اما با سرویس‌های فیبرنوری می‌توان این کار را در کمتر از هفت دقیقه انجام داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.