رگولاتوری

April 11, 2015
10:43 شنبه، 22ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68818

در سال ۹۴ پروانه‌های جدید در حوزه ICT اعطا می‌شود

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کرد: صدور پروانه‌های ارائه ارتباطات ثابت (FCP)، ارائه خدمات ارتباطی ثابت (servco)، اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO)، پروانه‌های مراکز تماس (Contact Center)، برگزاری مزایده و اعطای پروانه اپراتور دوم پست و صدور مجوز استفاده از شبکه‌های ثابت مبتنی بر LET از برنامه‌های سال ۹۴ رگولاتوری است.
 
 
علی‌اصغر عمیدیان که در همایش سیاست‌ها، برنامه‌ها و انتظارات از فاوا سخن می‌گفت، افزود : صدور این پروانه‌ها در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات در کشور است که به عنوان اصلی‌ترین اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محسوب می‌شود.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: در سال گذشته با حمایت‌های دولت و همکاری بخش خصوصی و کمک نخبگان و صاحبنظران حوزه ICT، شاهد تحولات خوبی در این بخش بودیم که در پیشرفت این صنعت در کشور بسیار موثر است.
وی اجرای طرح رومینگ ملی، ارتقای پروانه اپراتورهای تلفن همراه به نسل سوم و بالاتر، ساماندهی وضعیت تعرفه‌های خدمات ارتباطی را از مهمترین دستاوردهای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در سال ۹۳ اعلام کرد و گفت: در سال جاری نیز چند برنامه عمده را در رگولاتوری دنبال می‌کنیم که از جمله آن می‌توان به توسعه بخش رومینگ، نظارت بر خط بر فعالیتهای اپراتورها و گسترش مطالعات مقررات‌گذاری در شبکه نسل پنجم موبایل اشاره کرد.
در همایش سیاست‌ها، برنامه‌ها و انتظارات از فاوا، معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، برنامه‌های سال ۹۴ خود را به منظور توسعه ICT در کشور اعلام کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.