تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

April 11, 2015
14:27 شنبه، 22ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68847

مهمترین دلیل خرید یک اسمارت واچ چیست؟

اغلب نقد و بررسی‌های اینترنتی بر نمایش مناسب نوتیفیکیشن های گوشی هوشمند به عنوان ارزشمندترین ویژگی اپل واچ تاکید دارند.
 
ساعت هوشمند اپل از دیروز پیش فروش خود را آغاز کرد و همانطور که پیشبینی می‌شد، استقبال بی نظیری از محصول جدید اپل شده و موجودی اپل تنها طی 6 ساعت خالی شده است.
 
اولین نقد و بررسی‌های اپل واچ هم از هفته قبل بر روی اینترنت منتشر شدند. در بیشتر این نقد و بررسی‌ها بر طراحی فوق‌العاده‌ی اپل واچ و اپلیکیشن های کاربردی آن مانند «اپل پی» (Apple Pay) تاکید شده است.
 
از سوی دیگر، مشکلاتی از قبیل سرعت پایین دستگاه، استفاده دشوار از Siri و محدودیت اپلکیشن‌ به عنوان ضعف‌های آن ذکر شده است. ولی مهم‌ترین مزیت این ساعت یعنی نمایش مناسب نوتیفیکیشن ها در نقد و بررسی‌ها بسیار درخشان ظاهر شده است. 
 
تمایل اصلی مردم به خرید اسمارت واچ‌ها دریافت نوتیفیکیشن های گوشی هوشمند است تا از خارج کردن پی در پی گوشی‌های هوشمند خود خلاصی پیدا کنند. 
 
شاید زیباترین توصیف در مورد این ویژگی را بتوانیم در نقد فرهاد مانجو، مقاله‌نویس «نیویورک تایمز» بخوانیم: "اپل واچ با مطلع کردن من از جدیدترین اتفاقات در سریع‌ترین حالت ممکن و بدون نیاز به کلنجار رفتن با گوشی، تبدیل به بخشی طبیعی از بدن من شده است؛ یک ارتباط مستقیم میان مغز و دنیای دیجیتال به شکلی که قبلا تجربه نکرده بودم. این تاثیر چنان قابل لمس بوده که افرادی که در گذشته بر اعتیاد من نسبت به گوشی همراهم تاکید داشتند، متوجه تغییری در رفتارم شده‌اند. همسرم می‌گوید که حالا کمتر از گذشته غرق در گوشی هوشمندم هستم و آن را یک موهبت می‌داند."
 
یک نظرسنجی آنلاین که توسط بخش تحقیقاتی «بیزینس اینسایدر» انجام شده هم نمایش نوتیفیکیشن را به عنوان مهم‌ترین عامل خرید ساعت‌های هوشمند اعلام کرده است. در این نظرسنجی یک نفر از هر سه نفر گفته‌اند که افزایش بهره‌وری حاصل از دریافت بسیار راحت تر نوتیفیکیشن های موبایل را مهم‌ترین مزیت ساعت‌های هوشمند می‌دانند. 27 درصد هم گفته اند که همین حالا یک ساعت معمولی دارند، اما می‌خواهند ساعتی تهیه کنند که قابلیت‌های بیشتری داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.