تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

April 11, 2015
14:28 شنبه، 22ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68848

آغاز پیش‌فروش «اپل واچ» و ثبت رکوردهای جدید!

اپل پیش فروش رسمی ساعت‌های هوشمندش را آغاز کرده و طبق گزارش‌های اولیه، تمامی مدل‌های اپل واچ در تنها 6 ساعت به فروش رفته اند.
 
دیروز اپل پیش فروش ساعت هوشمند خود را آغاز کرد و طبق گزارش‌ها اولیه تنها 6 ساعت زمان لازم بود تا تمامی مدل‌های اپل واچ در آمریکا پیش فروش شود. در گزارش دیگری «جین مانستر» (G. Munster) از تحلیلگران «پایپر جافری» (Piper Jaffray) نیز خبر داده که برخی از مدل‌های اپل واچ در کمتر از چند دقیقه به فروش رسیدند.
 
به گفته این تحلیلگر، بیشتر مدل‌های اپل بین 10 تا 30 دقیقه (با توجه به مدل آن‌ها) به فروش رسیده‌اند. همچنین درحالی که اپل گفته بود در زمانی بسیار زود این ساعت‌ها را به دست خریداران خواهد رساند، همزمان با پیش‌فروش خبر داده که مشتریان باید بین 4 تا 6 هفته و یا تا ماه‌های ژوئن/جولای برای دریافت خریدهای خود منتظر بمانند. 
 
همزمان طبق گزارش‌های اولیه اپل واچ 20 هزار دلاری (Apple Watch Edition) نیز خوش درخشیده و حداقل در کشور چین (که پیشبینی می‌شد بیشترین فروش را داشته باشد) در کمتر از یک ساعت تمامی مدل‌های آن به فروش رفته است. «بن تامپسون» (B. Thompson) از تحلیلگران مشهور بازار در توییتی نوشته که تمامی فروشگاه‌های بزرگ چین را چک کرده و همه آن‌ها از تمام شدن گران‌قیمت‌ترین مدل اپل واچ خبر داده‌اند.
 
با وجود این اخبار، تعداد اپل واچ ‌های به فروش رفته مشخص نیست و باید در انتظار آمار رسمی اپل باشیم.
 
درخواست‌ بسیار بالا برای فروش اولیه‌ی اپل واچ تعجب برانگیز نیست. «آنجلا آرنتس» (A. Ahrendts) مدیر فروشگاه‌های فیزیکی اپل چند روز قبل از آغاز پیش فروش گفته بود: "بنا بر آمار بالای بازدیدکنندگان فروشگاه‌های فیزیکی و غیرفیزیکی اپل، پیشبینی می‌شود که میزان درخواست‌های اولیه بیشتر از موجودی انبارها باشد."
 
به نظر می‌رسد اپل در تولید ساعت‌های هوشمند خود مشکلاتی را تجربه می‌کند. این شرکت در سپتامبر گذشته و همزمان با معرفی اولیه گفته بود که در اوایل سال 2015 آن را روانه بازار می‌کند. اما اوایل سال 2015 تقریبا به انتهای خود رسید و حالا اپل اعلام کرده که از 24 آوریل فروش رسمی اپل واچ را آغاز خواهد کرد.
 
بر اساس گزارشی که تحلیلگر پایپر جافری تهیه کرده، تعداد محدودی از مشتریان اپل ساعت هوشمند این شرکت را دریافت خواهند کرد و بیشتر کاربران باید تا میانه می یا ژوئن برای دریافت ساعت پیش خرید کرده‌ی خود منتظر بمانند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.