باندپهن

باندپهن سیار

April 11, 2015
15:01 شنبه، 22ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68854

نماینده نصر تهران خطاب به وزیر ارتباطات: آزادسازی تأمین پهنای باند به نفع دولت است

نماینده سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران گفت: برنامه‌های توسعه‌ای دولت در گِرو آزادسازی تأمین و توزیع پهنای باند است.
محمودرضا خادمی یکی از فعالان بخش خصوصی بازار اینترنت در همایش برنامه‌های فاوا که در وزارت ارتباطات برگزار شد و وزیر ارتباطات نیز در آن حضور داشت با اشاره به اینکه آمدن دولت یازدهم موجب شد یکسری اقدامات مثبت کلید خورد، اظهار کرد: گمان می‌کنم اگر این اقدامات به صورت زنجیره‌ای دنبال نشود تأثیرات مثبتش کم می‌شود.
وی ساماندهی بازار از طریق تجمیع پروانه‌های ارتباطی را یکی از این موارد دانست و عنوان کرد: این اقدام با توجه به منافع کاربران (مردم) و حاکمیت صورت گرفت اما باید سیاست‌های تشویقی شفافی هم که حقوق شرکت‌ها را به دنبال دارد، داشته باشد.
او افزود: موضوع دیگر آزاد گذاشتن تعرفه‌ها طبق روند بازار رقابت است و تعرفه‌گذاری را باید تنها در حوزه‌های انحصاری داشته باشیم.
عضو کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با انتقاد از ساختار رگولاتوری گفت: رگولاتوری در زمینه تحقیقات، توسعه و نظارت براساس شِمای جهانی نیازمند بنیه قوی‌تری است.
خادمی به مهم‌ترین سرفصل صحبت‌هایش که آزادسازی واردات پهنای باند اینترنت بود اشاره کرد و گفت: انحصار از تأمین و توزیع پهنای باند باید برداشته شود. اگر وضعیت به همین شکل بماند انتظارات مدنظر دولت برآورده نمی‌شود و برنامه‌های توسعه‌ای روی زمین می‌ماند.
وی افزود: نمونه موفق آزادسازی‌ها را می‌توان، ورود موفق اپراتور دوم ارتباطی به کشور دانست که قفل چند ساله انحصار در زمینه موبایل به واسطه آن شکسته شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.