اپراتورها

تلفن همراه

April 11, 2015
15:03 شنبه، 22ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68855

ایرانسل ۱.۳ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کرده است

مدیر عامل اپراتور دوم ارتباطی گفت: امسال ۵.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری برای توسعه فناوری‌های نسل سه و چهار خواهیم داشت و میزان سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده توسط این پروژه ۱.۳ میلیارد دلار بوده است.
علیرضا قلمبر دزفولی در مراسم برنامه‌های بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات با اعلام نصب و راه‌اندازی بیش از 4200 سایت نسل سوم و چهارم تلفن همراه در کشور گفت: تاکنون بیش از 200 شهر تحت پوشش 3G و بیش از 50 شهر تحت پوشش 4G قرار گرفته‌اند و مطابق برنامه تا پایان سال جاری، 500 شهر را تحت پوشش خدمات 3G و 120 شهر را تحت پوشش خدمات 4G و همچنین 250 دهستان را تحت پوشش خدمات باندپهن همراه ایرانسل قرار خواهیم داد.
وی با بیان اینکه تعداد مصرف کنندگان دیتای ما در یک بازه زمانی سه ماهه به 20 میلیون نفر رسیده و بیش از 6 میلیون نفر تا به حال از خدمات 3G ما استفاده کرده‌اند، گفت: مصرف روزانه دیتا در شبکه فعلی به بیش از 200 ترابایت و ترافیک در اوج مصرف در شبکه نسل سه به 13 گیگابیت بر ثانیه رسیده است.
اوافزود: این عدد در کل شبکه شامل ترافیک شبکه در نسل‌های دوم، سوم، چهارم و وایمکس هم به 20 گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته است.
مدیر عامل اپراتور دوم ارتباطی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم مصرف روزانه دیتا در شبکه باندپهن همراه ایرانسل امسال از 200 ترابایت فعلی به حدود 500 ترابایت افزایش پیدا خواهد کرد.
به گفته دزفولی متوسط سرعت در شبکه تلفن همراه نسل دوم 100 کیلوبیت در ثانیه بود اما در نسل سوم ایرانسل متوسط سرعت به بیش از1.3 مگابیت و در نسل چهارم ایرانسل به بیش از 10 مگابیت در ثانیه افزایش یافته و این اتفاق قابل توجهی بوده که تنها در طی کمتر از 7 ماه در کشور رخ داده است.
وی از همکاری و همراهی 400 شرکت داخلی با پروژه ایرانسل از زمان راه‌اندازی شبکه خبر داد و گفت: بیش از 40 شرکت تامین کننده محتوا و خدمات ارزش افزوده با ما همکاری دارند که دائما درحال افزایش هستند و با ارتقا شبکه ایرانسل به 3G و 4G، سطح فناوری این شرکت‌های داخلی هم به این نسل‌ها ارتقا پیدا کرده است.
دزفولی با اشاره به اینکه همراه با توسعه و ارتقا شبکه همه پارامترهای کیفی شبکه در حد استاندارد باقی ماندند، گفت: در سال 94 توسعه شبکه باند پهن همراه ایرانسل شتاب می‌گیرد و تعداد سایت‌های شبکه‌های نسل سوم و چهارم را به 9 هزار سایت در کشور افزایش خواهیم داد.
درآمدهای مستقیم و غیرمستقیم دولت از محل پروژه ملی ایرانسل تاکنون، طبق گفته مدیر عامل این شرکت حدود 19 هزار میلیارد تومان بوده و پیش‌بینی می‌شود این عدد طی سال جاری به 22 تا 23 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.
وی همچنین از پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 5.5 میلیارد دلاری برای توسعه فناوری‌های نسل سه و چهار طی سال 94 خبر داد و گفت: میزان سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده توسط این پروژه(ایرانسل) 1.3 میلیارد دلار بوده که با ارائه برخی فناوری‌های جدید مثل TD-LTE افزایش پیدا خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.