تحلیل بازار

تلفن همراه

April 12, 2015
9:32 یکشنبه، 23ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68871

اپل همچنان در بازار تلفن های هوشمند ایالات متحده پیشتاز است

طبق اطلاعات آماری که از جانب comScore منتشر شده همانطور که انتظار می رفت طی سه ماهه منتهی به ۱۵ فوریه اپل کماکان در صدر جدول تولید و عرضه کنندگان تلفن های هوشمند در ایالات متحده ی آمریکا قرار داشته است.
 
بر اساس آمار یاد شده این شرکت سهم فروشی ۴۱.۷ درصدی را به خود اختصاص داده که این رقم نسبت به سه ماهه ی خاتمه یافته در پانزدهم نوامبر کاهشی ۰.۱ درصدی را نشان می دهد.
 
 
سامسونگ طی ماه های دسامبر، ژانویه و فوریه  ۲۸.۶ درصد از بازار را در اختیار داشته که البته سهمش نسبت به گذشته کاهشی ۱.۱ درصدی را شامل شده، هر چند کارشناسان امر پیش بینی می کنند با عرضه و معرفی گلکسی اس ۶ و همینطور اس ۶ اج و با توجه به حجم سفارشات اولیه ثبت شده (که دو برابر سفارشات دریافتی برای گلکسی اس ۵ بوده اند) برای این دو محصول، احتمال دارد شرایط برای کره ای ها تغییر کرده و سهمشان از بازار شامل ترقی قابل توجهی گردد.
 
دیگر شرکت کره ای یعنی ال جی در حالی که هموطنش روندی نزولی را طی می کرده، سهمش را از ۷.۶ درصد در سه ماهه ی متنهی به نوامبر به ۸.۳ درصد در سه ماهه ی پایان یافته طی ماه فوریه ارتقا داده است. ضمناً نباید از خاطر برد گمان می رود تلفن هوشمند G4 نیز در ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت) معرفی شود و بر طبق همین موضوع بعید نیست که در سه ماهه ی بعدی نیز شاهد رشد مجدد سهام ال جی باشیم.
 
در رابطه با سیستم عامل ها هم اندروید با افزایش مالکیتی ۰.۲ درصدی کنترل ۵۲.۸٪ از بازار مورد بحث را در اختیار دارد و iOS نیز همانگونه که از شواهد بر می آید ۴۱.۷ درصد از کاربران را به خودش اختصاص داده.
 
ویندوز فون رشدی ۰.۱ درصدی داشته و سهمش از ۳.۴٪ به ۳.۵٪ رسیده؛ بلک بری با تنزلی ۰.۲٪ حالا به ۱.۸٪ از بازار آمریکا بسنده کرده تا شرایطش نسبت به گذشته نیز ناخوشایند تر گردد.
 
علاوه بر موارد فوق الذکر، comScore جزئیاتی را در رابطه با اپلیکیشن های محبوب در بین کاربران آمریکایی منتشر نموده. طبق آمار، اپ شبکه ی اجتماعی فیس بوک بر روی ۷۱.۲٪ از اسمارت فون های کشور مذکور حضوری فعالانه داشته و جایگاه های بعدی نیز به ترتیب در اختیار اپ های یوتوب (۵۶.۴٪)، گوگل پلی (۵۱.۴٪)، پیغام رسان فیس بوک (۵۱.۲٪)، گوگل مپس (۴۴.۱٪) قرار گرفته است.
 
از جمله سایر اپلیکیشن های محبوب در بین اهالی ایالات متحده هم می توان به اینستاگرام با سهام ۳۵٪، توییتر با سهام ۲۲.۷٪ و اسنپ چت با سهام ۱۹.۲٪ اشاره نمود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.