تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 15, 2015
9:58 چهارشنبه، 26ام فروردینماه 1394
کد خبر: 69002

وزیر کشور وعده داد: رای‌گیری انتخابات مجلس در چند شهر مهم الکترونیکی خواهد بود

وزیر کشور گفت: امکان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی، به دلیل کمبود منابع ممکن نیست اما تلاشم می‌کنیم چند شهر مهم را به صورت الکترونیکی رای‌گیری کنیم.
 
عبدالرضا رحمانی روز گذشته و در نشستی خبری در مورد نحوه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی توضیح داد: ما تلاش داریم در همه شهرها انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم اما به دلیل کمبود منابع قادر به انجام این کار نیستیم. با این حال تلاش می‌کنیم در شهرهای اصلی انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم. ما با شورای نگهبان نیز در این زمینه جلساتی داشتیم و این شورا آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات الکترونیکی را دارد.
وی درباره اقدامات صورت گرفته در ثبت احوال کشور نیز گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز آماده شده است و ثبت احوال کشور این آمادگی را دارد که 20 میلیون کارت هوشمند در سال جاری صادر کند و دستورالعمل‌های لازم را در این خصوص انجام داده است.
وی گفت: در سال 93، 1 میلیون 534 هزار و 359 مورد ولادت داشته‌ایم که 4.2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و 446 هزار و 293 نفر فوت کردند و 724 هزار و 345 نفر ازدواج کردند که نسبت به سال گذشته 6.5 درصد کاهش یافته و 163 هزار و 572 مورد نیز طلاق داشته‌ایم که نسبت به سال قبل 5.3 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: برای واگذاری 20 میلیون کارت هوشمند در سال جاری تمهیدات لازم ایجاد شده است.
وزیر کشور در عین حال تصریح کرد: ما در حوزه فیزیکی، اطلاعاتی و نرم‌افزاری تلاش می‌کنیم بحث امنیتی را مستحکم‌تر کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.