تلفن همراه

گوشی

April 16, 2015
9:11 پنجشنبه، 27ام فروردینماه 1394
کد خبر: 69028

آیفون گیج و چاق تان‌ می کند

آیفون یکی از هیجان‌انگیزترین گوشی‌های هوشمندی است که کاربرانش از صبح‌ که بیدار می‌شوند نخستین وسیله‌ای است که در دست می‌گیرند و شب‌ها نیز آخرین وسیله‌ای است که قبل از خواب کنار می‌گذارند.
 
اما در این گزارش به 5 دلیلی می‌پردازیم که نباید از گوشی آیفون در رختخواب یا حتی یک ساعت قبل از خواب استفاده کرد.
در یک کلمه می‌توان گفت که نگاه کردن به آیفون در رختخواب شما را گیج و چاق می‌کند.
بر این اساس کارشناسان توصیه می‌کنند که کاربران از آیفون در رختخواب استفاده نکنند.
استفاده از آیفون در رختخواب باعث می‌شود که شما روز بعد خسته‌تر از همیشه باشید. به گفته دکتر دن سیگل، استاد بالینی روانپزشکی در دانشکده پزشکی UCLA، کم‌خوابی روی مغز و بدن شما تاثیر می‌گذارد، بنابراین بهتر است پیش از خواب گوشی موبایل خود را کنار بگذارید.
دکتر سیگل درباره استفاده از آیفون و چگونگی تاثیر آن را روی مغز و جسم توضیح می‌دهد که چطور استفاده از این وسیله باعث می‌شود تا تصمیم‌های احمقانه بگیرید و آیفون چگونه باعث چاقی شما می‌شود.
 آیفون دستور می‌دهد مغز بیدار بماند
هنگامی که به نمایشگر یک گوشی آندروییدی یا آیفون در رختخواب نگاه می‌کنید فوتون‌ها (واحد شدت نور وارده به شبکیه چشم) به مغز دستور می‌دهند که فعال بماند و به خواب نرود بنابراین زمانی که حتی خسته‌اید و ویدیو تماشا می‌کنید یا روی آیفون مرورگری می‌کنید خوابتان نمی‌برد.
بر این اساس هنگامی که در رختخواب از آیفون استفاده می‌کنید مغز شما سیگنال‌هایی دریافت می‌کند مبنی بر اینکه هم‌اکنون وقت خواب نیست.
 آیفون فرمان می‌دهد زمان پاکسازی سموم نیست
وقتی که شما به خواب می‌روید نورون‌های فعال شما زمانی را برای پاکسازی سمومی که مغز تولید کرده پیدا می‌کنند. بنابراین اگر شما هفت تا 9 ساعت نخوابید سمومی که در بدن‌تان پخش شده پاکسازی نمی‌شود.
 آیفون بی‌توجه‌تان می‌کند
در صورت کم خوابی توجه شما نسبت به مسایل اطراف‌تان کاهش پیدا می‌کند و مشکلات حافظه برای‌تان پیش خواهد آمد.
حال اگر نمی‌توانید تمرکز کنید یا موارد مهم را به خاطر بیاورید باید فعالیت‌های‌تان در طول روز را کاهش دهید تا شب خوابی آسوده داشته باشید.
 با آیفون قدرت حل مسایل را حل ندارید
وقتی به اندازه کافی نمی‌خوابید مغز شما نمی‌تواند سمومی را که تولید کرده پاک کند، بنابراین هنگام حل مسایل با مشکل مواجه می‌شوید و به درستی نمی‌توانید مشکلاتی که برای‌تان پیش آمده را حل کنید. 
به این ترتیب توانایی شما برای فکر کردن در زمینه مسایل به چالش کشیده می‌شود. اگر زمان زیادی از وقت‌تان را بدون خوابیدن صرف کنید این موضوع می‌تواند باعث مشکلاتی در حل مسایل حتی ساده شود. 
 آیفون چاق‌تان می‌کند
نبود خواب کافی می‌تواند سوخت و ساز بدن را تعدیل کند و این مساله باعث افزایش وزن می‌شود. بنابراین در صورتی که هنگام خواب از گوشی آیفون استفاده کنید احتمال اینکه چاق شوید وجود خواهد داشت.
بر اساس گزارش نیویورک تایمز در یک مقاله در سال 2013، یک مغز خواب آلود نه تنها نمی‌تواند در زمینه سوخت و ساز به بدن فرمان بدهد بلکه امکان تعدیل برخی از توانایی‌ها همچون مهار پرخوری را ندارد. بنابراین با وفور استفاده از گوشی‌های هوشمند همچون آیفون خطر چاقی در میان کودکان و بزرگسالان به شدت در حال افزایش است.
بر این اساس همه این موارد کافی است تا گوشی آیفون خود را شب هنگام کنار بگذارید تا صبح که از خواب بیدار می‌شوید.
بنابراین بهتر است به جای اینکه آیفون را شب کوک کنید تا صبح بیدارتان کند یک ساعت زنگی بخرید و آیفون را داخل اتاق دیگری بگذارید که باعث کم خوابی و بی‌خوابی تان نشود. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.