سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 16, 2015
18:21 پنجشنبه، 27ام فروردینماه 1394
کد خبر: 69044

رشد بازار جهانی مانیتور

در حالی که بازار محصولات دیجیتال هوشمند به خصوص تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند بازار محصولات دیجیتال سنتی مانند کامپیوترهای شخصی را به شدت تحت تاثیر خودشان قرار داده‌اند، اما گویا روند بهبود در بازار پی‌سی‌ها آغاز شده است. در واقع همانطور که بازار کامپیوترهای شخصی در سال‌های اخیر روند رکود را طی می‌کرد، بازارهای وابسته به آن مانند بازار لوازم جانبی کامپیوترهای شخصی از جمله مانیتورها هم تا حد زیادی تحت تاثیر این رکود قرار داشته‌اند. با این حال اما آغاز روند بهبود در بازار کامپیوترهای شخصی و افزایش نسبی تقاضا در این بازار، به رونق دوباره این بازارهای وابسته و حاشیه‌ای منجر شده است.
 
        
جدیدترین و آخرین گزارش منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی IDC هم این موضوع را تایید می‌کند. بر اساس این گزارش صادرات جهانی انواع مانیتورهای کامپیوترهای شخصی در فصل چهارم سال 2014 به 34 میلیون دستگاه رسیده که این میزان کاهش سالانه 4/ 4 درصدی را نسبت به فصل چهارم سال 2013 تجربه کرده است. به این ترتیب این کاهش سالانه از پیش‌بینی‌های قبلی انجام شده در این زمینه کمتر بوده است.
«پونگ هانگ» یکی از کارشناسان و تحلیل‌گران موسسه IDC در این مورد می‌گوید: «برای شرکت‌های تولیدکننده مبتنی بر سلیقه مصرف‌کنندگان، مانند Samsung و LG فصل تعطیلات سال نو کمک خوبی به رشد سود و درآمدشان می‌کند. صادرات مانیتورهای کامپیوترهای شخصی به دنبال افزایش تقاضا و خرید دستگاه‌های بازیابی و نو شده که هنوز با ویندوز XP کار می‌کنند، هم در بخش عمومی و هم بخش خصوصی افزایش پیدا کرده است. از نظر جغرافیایی، منطقه اروپای غربی دومین بازار منطقه‌ای بزرگ از نظر میزان صادرات است که در فصل چهارم سال 2014 برای چهارمین فصل متوالی شاهد رشد سالانه بوده و در نهایت در این فصل رشد سالانه میزان صادرات جهانی در بازار این منطقه به 4/ 8 درصد رسیده است.»
به دنبال آن کارشناسان موسسه IDC پیش‌بینی می‌کنند که در فصل اول سال 2015 میزان صادرات جهانی انواع مانیتورهای کامپیوترهای شخصی به 3/ 30 میلیون دستگاه برسد که این میزان در مقایسه با فصل اول سال 2014 کاهش سالانه 4/ 10 درصدی خواهد داشت. این موسسه انتظار دارد حدود 123 میلیون دستگاه مانیتور کامپیوتر شخصی در کل سال 2015 به سراسر دنیا صادر شود. همچنین تحلیلگران این موسسه پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال 2019 میزان صادرات جهانی مانیتورهای کامپیوترهای شخصی به کمتر از 5/ 103 میلیون دستگاه برسد، چون همزمان تقاضا و خرید انواع ابزارهای موبایل با قیمت مناسب و ارزان‌قیمت ادامه یافته و افزایش پیدا می‌کند. 
این گزارش نشان می‌دهد که مانیتورهای مجهز به تکنولوژی پس‌زمینه LED همچنان بیشترین خریداران را در بازار داشته و در فصل چهارم سال 2014 سهم 6/ 97 درصدی از این بازار را به خود اختصاص داده‌اند. این میزان برابر با رشد سالانه 9/ 7 درصدی صادرات این محصولات در این فصل بوده است. 
همچنین مانیتورهای عریض با اندازه صفحه نمایش 21 اینچی پرطرفدارترین محصولات این بازار بوده و با سهم بازار 5/ 22 درصدی در فصل چهارم سال 2014 بیشترین سهم بازار را در این زمینه در اختیار دارد. از طرفی مانیتورهای مجهز به تیونر تلویزیون طرفداران زیادی داشته و انتظار می‌رود در سال 2015 با رشد سالانه 6/ 2 درصدی، سهم 5/ 6 درصدی بازار را در اختیار بگیرند. این در حالی است که سهم بازار این مانیتورها در سال 2014 برابر 8/ 5 درصد بوده است. دو شرکت Samsung و LG با مجموع سهم بازار 99 درصدی در این زمینه پرفروش‌ترین مانیتورهای مجهز به تیونر تلویزیون را در اختیار دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.