تلفن همراه

گوشی

April 16, 2015
18:29 پنجشنبه، 27ام فروردینماه 1394
کد خبر: 69046

هزینه ساخت گلکسی اس ۶ اج بیشتر از آی‌فون ۶ پلاس

براساس گزارش موسسه تحقیقاتی IHS، پرچمدار جدید سامسونگ، گلکسی اس ۶ اج پرهزینه‏ترین گوشی هوشمندی است که‏سامسونگ تاکنون تولید کرده است.
بنابر این گزارش، نسخه ۶۴ گیگابایتی این گوشی که برای اپراتور ورایزون موجود است، هزینه ساختی ۲۹۰ دلاری شامل هزینه‏های قطعات و مونتاژ آنها دارد. این هزینه تقریبا ۳۴ دلار بیش از مقداری است که صرف ساختن گلکسی اس ۵ در سال گذشته شده است. حتی گران‏ترین نسخه‏های آی‌فون ۶ و ۶ پلاس نیز با هزینه کمتری از این گوشی ساخته می‏شود.
 
IHS تخمین می‏زند که هزینه‏های ساخت دو گوشی گلکسی اس ۵ و آی‌فون ۶ در گران‏ترین نسخه به‏ترتیب معادل ۲۴۷ و ۲۶۳ دلار است. نسخه ۶۴ گیگابایتی گلکسی اس ۶ اج بدون قرارداد ۶۹۹ دلار است که برخی نسخه‏ها حتی قیمتی بالاتر نیز دارند.به‏گفته این موسسه تحقیقاتی، هزینه قطعاتی که در دستگاه‏های الکترونیکی استفاده می‏شوند در سال‏های اخیر به‏طور پیوسته افزایش یافته است. اندرو رسویلر مسوول ارشد تحقیقات این موسسه می‏گوید، سامسونگ بدون شک در برخی چیزها مانند بدنه فلزی یا پارامترهای طراحی از اپل الهام گرفته است. نتیجه‏ این کار هم این است که گلکسی اس ۶ اج هزینه ساخت بیشتری نسبت به آی‌فون دارد اما با قیمتی پایین‏تر عرضه می‏شود. پرهزینه‏ترین قطعه استفاده شده در این گوشی، صفحه نمایش خمیده است که در دو سمت چپ و راست دارای انحنا است. این دو بخش از صفحه نمایش، در واقع حکم صفحه‏های مجزایی را دارند که می‏توان برای مشاهده نوتیفیکیشن‏ها و برخی نرم‏افزارها از آن استفاده کرد. رسویلر می‏گوید ساخت و مونتاژ این صفحه نمایش، هزینه‏ای ۸۵ دلاری برای سامسونگ در بردارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.