امنیت

فناوری اطلاعات

April 17, 2015
13:35 جمعه، 28ام فروردینماه 1394
کد خبر: 69073

افشای جنگ تبلیغاتی صهیونیستها علیه ایران در اسناد ویکی‌لیکس از سونی

در مجموع در 258 سند هک شده سونی پیکچرز اطلاعاتی در مورد ایران وجود دارد که در اکثر آنها اخبار و تبلیغات سوء از سوی سازمان‌ها و گروه های صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی به عمل آمده است.
 
چند ماه بعد از هک شدن سرورهای سونی پیکچرز، حالا اطلاعات به سرقت رفته از این طریق در سایت ویکی لیکس قرار گرفته و شرکت سونی این رویداد را محکوم کرده است.
 
سایت ویکی لیکس که قبلا اسناد محرمانه ارتش و سفارتخانه های آمریکا را منتشر کرده بود، حالا یک پایگاه داده جدید راه اندازی کرده که آرشیو سونی نام دارد و کاربران به راحتی می توانند در درون آن به جستجو پرداخته و اطلاعات مورد نظر را بیابند.
 
در حال حاضر 30287 سند مربوط به سونی پیکچرز و 173132 ایمیل ارسالی و دریافتی آن از همین طریق در دسترس است. همچنین 2200 آدرس ایمیل سونی هم در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.
 
جولیان آسانژ موسس و مالک ویکی پدیا در اطلاعیه ای که به همین منظور منتشر کرده، تصریح نموده که این آرشیو نشانگر گردش کار داخلی یک شرکت تاثیرگذار بین المللی است. این امر دارای اهمیت زیادی است و در مرکز یک منازعه سیاسی قرار دارد. اسناد مذکور متعلق به عموم است و ویکی لیکس دسترسی به آنها را تضمین می کند.
 
امکانات جستجوی ویکی لیکس در این زمینه جستجوی ایمیل ها، اسناد و … را ممکن می کند. به عنوان مثال با جستجوی کلمه ایران مشخص می شود که حامیان اسراییل با ارسال انبوهی از ایمیل های تبلیغاتی در مورد فعالیت های صلح آمیز هسته‌ای کشورمان برای مدیران سونی تلاش کرده‌اند برای کمپین‌های تبلیغاتی خود از سونی مبالغی دریافت کنند. در مجموع در 258 سند هک شده سونی پیکچرز اطلاعاتی در مورد ایران وجود دارد که در اکثر آنها اخبار و تبلیغات سوئی از سوی سازمان‌ها و گروه‌های صهیونیستی و به خصوص theisraelproject.org  علیه جمهوری اسلامی به عمل آمده است.
 
در بیانیه محکومیت سونی حمله هکری به سونی پیکچرز اقدامی جنایتکارانه توصیف شده و این ادعا که اسناد و ایمیل های یاد شده به عموم تعلق دارند نیز رد شده است. سونی هدف از این اقدامات را آسیب زدن به سونی و کارکنانش توصیف کرده و تاکید شده که سونی برای حفظ امنیت و حریم شخصی خود و کارمندانش خواهد جنگید. این شرکت ویکی لیکس را به پیگرد قضایی نیز تهدید کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.