رگولاتوری

April 18, 2015
10:14 شنبه، 29ام فروردینماه 1394
کد خبر: 69092

توضیحات رگولاتوری در خصوص دلایل کاهش درآمد مخابرات

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ارائه پیشنهاد تغییر نرخ مکالمات تلفنی به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خبر داد و گفت:در این مدل پیشنهادی نرخ مکالمات بین استانی تغییری نخواهد داشت.
 
صادق عباسی شاهکوه در گفتگو با مهر با بیان اینکه تغییر نرخ مکالمات تلفن ثابت که از سوی شرکت مخابرات ایران به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه شده به جمع بندی نهایی رسیده است، اظهار داشت: این پیشنهاد پس از بررسی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، جمع بندی شده و برای بررسی و تصویب نهایی در نوبت طرح در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار دارد.
 
وی با اشاره به جزئیات این بسته پیشنهادی گفت: تغییر نرخ تلفن ثابت به طور قطع یکنواخت نخواهد بود و تغییراتی در نرخ آبونمان و مکالمات داخل استانی خواهیم داشت.
 
معاون رگولاتوری با تاکید براینکه تمام پارامترهای نرخ خدمات تلفن ثابت افزایش نخواهد داشت، افزود: حتی ممکن است در برخی پارامترها کاهش تعرفه نیز دیده شود.
 
وی با بیان اینکه در این تعرفه گذاری، روستاها و شهرها دسته بندی شده و نرخ مکالمات در این مناطق متفاوت خواهد بود، اضافه کرد: با تصویب تعرفه های جدید تلفن ثابت، نقاط ضعف تعرفه گذاری فعلی را برطرف خواهیم کرد.
 
عباسی شاهکوه ادامه داد: در تعرفه های جدید، افزایش تعرفه مکالمات بین استانی و تلفن ثابت به موبایل دیده نشده است اما از آنجایی که تعرفه مکالمات داخل استانی بسیار پایین بوده و باعث کاهش درآمد مخابرات شده است این نرخ ها تغییر می یابند.
 
وی با بیان اینکه از زمان همکدسازی تلفن های ثابت، درآمد شرکت مخابرات ایران در بخشهایی کاهش پیدا کرده که براین اساس کمیسیون تنظیم مقررات، تعرفه های جدیدی را تصویب خواهد کرد، افزود: کاهش درآمد مخابرات، دلایل دیگری دارد که بخشی از آن به رواج شبکه های اجتماعی موبایلی برمی گردد و درصدی از مکالمات کاربران از طریق نرم افزارهایی مانند وایبر انجام می شود. از طرفی به طور کل مکالمات تلفن ثابت کاهش پیدا کرده و استفاده از موبایل، جای تلفن ثابت را گرفته است.
 
معاون رگولاتوری با اشاره به اجرای طرح یکسان سازی کدهای استانی گفت: در این طرح پیش بینی شده بود که درآمد مخابرات ۱۰ درصد افزایش یابد اما برخلاف پیش بینی ها، گزارش شرکت مخابرات از کاهش ۱۰ درصدی درآمد پس از اجرای این طرح حکایت دارد.
 
وی با بیان اینکه شرط افزایش نرخ مکالمات تلفن ثابت، توسعه از سوی مخابرات است، ادامه داد: کاهش درآمد مخابرات دلایل مختلفی دارد و تنها با افزایش تعرفه حل نخواهد شد، با این وجود تغییر نرخ ها یکی از راه حلها است و باید توجه داشت اگر نرخ مکالمات بین استانی درصد قابل توجهی بالا برود کاربران به جای استفاده از تلفن ثابت به موبایل روی می آورند؛ به همین دلیل تمامی تلاش این است که تغییر نرخ مکالمات، به صورت منطقی باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.