اپراتورها

تلفن همراه

April 18, 2015
21:56 شنبه، 29ام فروردینماه 1394
کد خبر: 69103

مدیرعامل همراه اول: ظرف 18ماه نسل سه را راه‌اندازی خواهیم کرد

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: ظرف مدت 18 ماه نسل سوم اینترنت را در کشور راه‌اندازی می‌کنیم.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا در گیلان، مهندس وحید صدوقی در مراسم افتتاح 86 پروژه مخابراتی استان گیلان که با حضور وزیر ارتباطلات و اطلاعات فناوری در سالن مخابرات استان گیلان برگزار شد، با بیان اینکه، بودجه همراه اول در سال جاری 2 هزار و 500 میلیارد تومان است، گفت: همراه اول در سال 1394 برابر با 18 سال گذشته برنامه توسعه‌ای خواهد داشت.
 
وی افزود: 77 میلیون یعنی معادل 96 درصد جامعه از نسل دوم اینترنت در کشور برخوردار هستند، 18 سال طول کشید تا شاهد چنین دستاوردی باشیم، اما اکنون با فراهم بودن زیرساختها در مدت 18 ماه نسل سوم اینترنت را در کشور راه‌اندازی می‌کنیم.
 
صدوقی افزود: شرکت ارتباطات سیار هم اکنون 100 درصد شهرهای کشور و بیش از 45 هزار روستا و 70 هزار کیلومتر جاده کشور را تحت پوشش شبکه خود قرار داده، این در حالی است که در ایام عید امسال نیز از طریق سیستم رومینگ بالغ بر 600 هزار مشترک ایرانسل از شبکه‌های همراه اول استفاده کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه، شرکت ارتباطات سیار ایران بزرگترین و گسترده‌ترین سطح پوشش شبکه‌ای را در کشور ایجاد کرده است، به برنامه‌های این شرکت در سال جاری اشاره کرد و گفت: نوسازی و تکمیل 3 هزار سایت نسل سه و 2 هزار سایت نسل دو به منظور پوشش مناسب شبکه‌ای نقاط مختلف کشور از دیگر برنامه‌های اصلی همراه اول در سال جاری است.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران، اظهار کرد: همراه اول در دو سال گذشته حدود 3 هزار و 200 میلیارد تومان در بخش رادیوترانک سرمایه‌گذاری و بخش عمده‌ای از شبکه قدیمی همراه اول را نیز نوسازی کرده است.
 
وی بیان کرد: سیستم‌های رادیوترانک مشابه سیستم‌های تلفنی راه دور است که مشترکان می‌توانند از یک کانال یا فرکانس بصورت مشترک از آن استفاده کنند. در این روش تجهیزات جانبی شامل تکرارکننده‌های رادیوئی، ایستگاه‌های اصلی و آنتن‌ها بصورت مشترک استفاده می‌شود و هزینه‌های اصلی کاهش می‌یابند.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران خاطرنشان کرد: در سال گذشته 8 هزار و 100 سایت از سوی همراه اول راه‌اندازی و 4 هزار سایت نسل دو نیز نوسازی شده است.
 
صدوقی با بیان اینکه، بسیاری تصور می‌کنند که شرکت همراه اول از هیچگونه مشکل مالی برخوردار نیست، گفت: در طول یک سال گذشته شرکت ارتباطات سیار حدود یک هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات به منظور توسعه و تکمیل پروژه‌های در دست اقدام خود به منظور جبران چندین سال عقب ماندگی تکنولوژیکی نسل 3 دریافت کرده است.
 
وی با اشاره به برنامه‌های شرکت ارتباطات سیار در پهنای باند نیز با بیان اینکه، راه‌اندازی 17 هزار سایت از جمله برنامه‌های این شرکت در سال 1394 است، افزود: در سال جاری 7 هزار سایت نسل‌های سه و چهار و 10 هزار سایت وای فای (Wi-Fi) آفلودینگ راه‌اندازی خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.