اپراتورها

تلفن همراه

April 21, 2015
14:46 سه شنبه، 1ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69204

شبکه نسل چهارم تلفن همراه در بوشهر راه اندازی شد

شبکه نسل چهارم تلفن همراه 4G/LTE روز سه شنبه در آیینی با حضور مدیران ایرانسل درشهرهای بوشهر، عسلویه و نخل تقی راه اندازی شد.
مدیرکل پروژه ایرانسل دراین آیین گفت: این شهرها علاوه بر نسل سوم و پوشش نسل چهارم تلفن همراه وزیر پوشش آخرین نسل فناوری اینترنت همراه جهان نیز قرار می گیرند.
 
محمد رضا منصوری افزود: هم اکنون شهرهای بوشهر و عسلویه و مناطق خورموج، سیراف، تل اشکی، بردخون، نظرآقا، نخل تقی و برازجان از استان بوشهر زیر پوشش نسل سوم اینترنت همراه قرار دارند.
 
وی اضافه کرد: هم اکنون سرویس 4G ایرانسل در بیش از 56 شهر ایران در دسترس پرشتاب در حال توسعه است. 
 
منصوری یادآور شد: پس از گرفتن پروانه رسمی ارتقای شبکه به نسل های سوم و چهارم تلفن همراه هم اکنون سرویس 3Gایرنسل در بیش از 237 شهر و دهستان و همه استانهای کشور راه ندازی شده است.
 
وی بیان کرد: با راه اندازی شبکه نسل چهارم ایرانسل، مشترکان تلفن همراه و کاربران خدمات باند پهن همراه کشور می توانند اینترنتی با کیفیت جهانی را تجربه کرده وبا استفاده از سیم کارت های Usim به عنوان سیم کارت های نسل جدید ایرانسل، خدمات 4G را جایگزین سایر روش های دسترسی به اینترنت کنند.
 
منصوری ادامه داد: نسل چهارم تلفن همراه همه قابلیت های مدرن ترین گوشی های موجود در بازار را پشتیبانی می کند.
 
وی افزود: با استفاده ازاین خدمات امکان دریافت و مشاهده فایل های ویدئویی با کیفیت HD، بازی به صورت آنلاین و بدون تاخیر زمانی، استفاده همزمان برای چند کاربر بدون کاهش کیفیت خدمات، استفاده از برنامه های کاربردی (اپلیکیشن) و محصولات و خدمات مبتنی بر اینترنت با سهولت و کیفیت فوق العاده فراهم خواهد شد.
 
مدیرکل پروژه ایرانسل گفت: LTE نسل چهارم فناوری شبکه های موبایل است و پهنای باند بیشتر، امکان انتقال فایل های حجیم و پرمحتواتر در مدت زمان کمتر، بهبود مدت زمان پاسخگویی شبکه و برقراری ارتباطات در لحظه (Real Time)، بهبود عملکرد شبکه و برقراری و حفظ ارتباط درحین حرکت سریع از جمله مزایای آن است.
 
وی افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها، توسعه کسب و کارهای جدید، افزایش رضایت شغلی کارکنان و افزایش رضایت مشتریان را ازجمله دیگر مزایای 4G عنوان کرد.
 
منصوری افزود: سرعت دانلود در شبکه نسل چهارم بین 10 تا 40 مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود بین یک تا 15 مگابیت بر ثانیه و مدت زمان پاسخگویی بین 50 تا 150 میلی ثانیه است.
 
وی شهرهای تحت پوشش نسل چهارم را عمده مراکز استانها و شهرهای بزرگ عنوان کرد و گفت: میزان پوشش نسل چهارم ایرانسل در شهرهای بزرگ تا پایان سال جاری به بیش از 120 شهر و پوشش نسل سه ایرانسل نیز به 500 شهر و دهستان می رسد.
 
منصوری گفت: استان بوشهر شانزدهمین استان ایران از نظر ضریب نفوذ کاربر اینترنت است و در جایگاه بیست وششمین استان ایران از نظر تعداد کاربر اینترنت قرار دارد.
 
وی بیان کرد: استان بوشهر چهارمین استان ایران از نظر تعداد کاربر اینترنت همراه است و ضریب نفوذ تلفن ثابت در این استان پایین تر از میانگین کشور است.
 
منصوری یادآور شد: این درحالی است که ضریب نفوذ تلفن همراه در استان بوشهر بالاتر از میانگین کشور است.
 
مدیرکل پروژه ایرانسل درباره عملکرد ایرانسل در استان بوشهر گفت: ایرانسل در استان بوشهر در 35 شهر، 267 روستا، 740 کیلومتر از جاده های فرعی و اصلی، پنج سکوی نفتی را تحت پوشش شبکه تلفن همراه خود قرار داده و بیش از 500هزار مشترک در این استان دارد. 
 
منصوری ادامه داد: ایرانسل در بوشهر 178 سایت BTS دارد که منجر به پوشش جمعیتی 99درصدی ایرانسل در استان شده است. 
 
وی درباره میزان مصرف دیتای استان بوشهر ادامه داد: مصرف ماهانه دیتا در استان بوشهر در پایان اسفند ماه به بیش از46 ترابایت رسیده است که این میزان مصرف در قیاس با دوره قبل از بهره برداری شبکه نسل سه و چهار ایرانسل در استان بوشهر بیش از 70درصد رشد یافته است.
 
وی ادامه داد: توسعه ICT زمینه ساز اصلی بهره مندی از ظرفیت های فراوان استان بوشهر است و توسعه پهن باند همراه، شاه کلید تحول در شاخص های ICT است.
 
وی با بیان این که ایرانسل گسترده ترین پوشش شبکه را در استان بوشهر دارد گفت: ایرانسل در این استان دارای 158 نماینده فروش است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.