اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 22, 2015
17:44 چهارشنبه، 2ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69233

آمار عجیب در مورد علاقه خاص شهروندان نقاط مختلف جهان به شکلک‌های اینترنتی

امروزه استفاده از شکلک های دیجیتالی یا همان emoji ها برای انتقال پیام و ابراز احساسات افزایش یافته و نحوه استفاده از آنها بسته به محل زندگی و زبان تکلم افراد متفاوت است.
 
طراحان برنامه همراه Swiftkey که صفحه کلید خاصی را برای کاربران گوشی‌های هوشمند طراحی کرده اند، بیش از یک میلیارد شکلک مورد استفاده به 16 زبان مختلف را مورد بررسی قرار داده اند تا مشخص شود مردم نقاط مختلف دنیا هر یک به کدامیک از این شکلک ها علاقه دارند و کدام را بیشتر مورد استفاده قرار می دهند.
 
بر همین اساس 60 درصد از این شکلک ها چهره های افراد در حالت های مختلف بوده اند و از این روش برای انتقال درست احساسات استفاده شده است. از مجموع این شکلک ها در اکثر موارد شکلک فردی خندان ارسال شده است. بنابراین اکثر مردم در نقاط مختلف جهان ترجیح داده‌اند از emoji ها برای ابراز احساسات مثبت و نه منفی استفاده کنند.
 
به غیر از شکلک‌های مربوط به ابراز احساسات ملیت های مختلف هر یک به مدل خاصی از آنها علاقه دارند. به عنوان مثال فرانسوی زبان‌ها به ارسال شکلک قلب علاقه بیشتری دارند. عرب زبان ها شکلک‌های گل ها و گیاهان مختلف را برای یکدیگر می فرستند.
 
همچنین روس زبان‌ها بیشتر از هر ملیت دیگری شکلک های حاوی نمادها و علائم عاشقانه را برای یکدیگر ارسال می‌‌کنند.
 
عملکرد انگلیسی زبان ها در این زمینه بستگی به محل مورد زندگیشان دارد. استرالیایی ها به ارسال شکلک‌های مربوط به مصرف الکل و مواد مخدر علاقه دارند. کانادایی ها بیشتر شکلک های مبتذل و هجوآمیز برای هم می فرستند و ساکنان بریتانیا به ارسال شکلک های مربوط به مصرف شراب علاقه نشان می دهند. در این گزارش عملکرد کاربران فارسی زبان بررسی نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.