تلفن همراه

گوشی

April 23, 2015
13:01 پنجشنبه، 3ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69270

پارسال 700 تٌن گوشی به صورت قانونی وارد کشور شد

در سال گذشته اگرچه میزان واردات گوشی تلفن همراه به کشور از نظر وزنی تفاوت چندانی با سال 1392 نداشت اما ارزش واردات این کالا به دلیل افزایش قیمت آن، نزدیک به یک و نیم برابر افزایش پیدا کرد.

 
در سال گذشته ایران 700 تن گوشی تلفن همراه وارد کرد که واردات این کالا مجموعا برای کشور 301.5 میلیون دلار هزینه داشته است.
 
بر اساس گزارش گمرک، قیمت خرید تلفن همراه امسال به طور متوسط برای هر کیلو کالا 408.3 دلار بوده‌ است و این در حالی‌ است که ایران در سال 1392 به طور متوسط برای واردات هر کیلو گوشی تلفن همراه 307.8 دلار پرداخته‌بود.
 
بر این اساس، در سال 1392 ایران 600 تن گوشی تلفن همراه وارد کرد که در نهایت ارزش واردات این کالا 182.4 میلیون دلار بوده‌ است.
 
با مقایسه آمار واردات موبایل در دو سال گذشته، در دوازده ماهه قبل واردات این کالا به لحاظ وزنی 24.61 درصد و به لحاظ ارزشی 65.32 درصد افزایش پیدا کرده‌ است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.