سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

April 25, 2015
14:56 شنبه، 5ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69342

مسابقه عکاسی «استقبال از برنامه نویسان برتر جهان» برگزار می شود

برگزارکنندگان سومین دوره مسابقات بین‌المللی برنامه نویسی بیان با برپایی مسابقه عکاسی با مضمون «خوشامدگویی به برنامه نویسان برتر جهان» به استقبال این رقابت بزرگ بین‌المللی می روند.
 
فینال مسابقات برنامه نویسی شرکت بیان از دهم تا دوازدهم اردیبهشت ماه در تهران برگزار می شود. در مراحل مقدماتی سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان، 10 هزار و 266 برنامه نویس از 103 کشور جهان شرکت داشتند که برگزیدگان آن ها آخر این هفته برای شرکت در فینال مسابقات به تهران می آیند.
 
در مسابقات بیان که به همت جمعی از المپیادی ها و نخبگان برنامه نویسی و فناوری اطلاعات کشور در شرکت دانش بنیان «بیان» برگزار می شود به دلیل وجود جو ضد ایرانی در برخی کشورها فشار روانی مستقیم و غیر مستقیم فراوانی بر راه یافتگان خارجی مسابقات وجود دارد با این حال نخبگان خارجی راه یافته به این مسابقات مصمم اند همانند سال گذشته بی اعتنا به تبلیغات منفی راهی ایران شوند.
 
برگزارکنندگان مسابقه قصد دارند با برگزاری مسابقه طراحی و عکاسی با مضمون خوشامدگویی به شرکت کنندگان به شکستن این جو نادرست ضد ایرانی کمک کنند.
 
در پایان مسابقه از نفر اول با اعطای دوربین عکاسی و از 30 نفر دیگر با هدایایی تقدیر می شود.
 
علاقمندان می توانند عکسهای خود را برای bayan.ir@ در اینستاگرام با هشتگ های welcome_to_iran# و #بیان ارسال کرده و یا بر روی bayanbox.ir آپلود کنند و لینک آن را برای بخش نظرات سایت بیان ارسال کنند. عکس های ارسالی می تواند شامل اسکرین شات هایی از مانیتور یا صفحه موبایل شما نیز باشد.
 
مهلت ارسال آثار، ششم اردیبهشت ماه اعلام شده است.
 
مسابقات برنامه نویسی بیان به همت گروهی از نخبگان برنامه نویسی و مدال آوران ایرانی المپیاد جهانی کامپیوتر که در شرکت دانش بنیان بیان گردهم امده اند، ترتیب داده شده و به دلیل شناخته شده بودن تیم برگزاری در سطح بین‌المللی و همچنین سطح بالای مسابقات به سرعت در تراز اول مسابقات برنامه نویسی جهان قرار گرفته است؛ به طوری که فراخوان و اخبار این مسابقات در معتبرترین سایتهای برنامه‌نویسی دنیا مثل «کدفورسز» یا سایت رسمی المپیاد جهانی کامپیوتر منعکس شده و برنامه نویسان و فعالان حوزه نرم افزار به شرکت در این مسابقات دعوت شده اند.
 
با اینکه سبک برگزاری این مسابقه بی شباهت به مسابقات برنامه‌نویسی دانشجویی ای سی ام نیست؛ اما تفاوت‌های متعددی هم دارند از جمله این که حضور در مسابقات برنامه نویسی بیان هیچ گونه محدودیت سنی نداشته و منحصر به دانشجویان نیست و مهمتر از آن این که در این مسابقات افراد به صورت انفرادی و نه تیمی شرکت می‌کنند لذا امکان رتبه بندی برنامه نویسان براساس امتیاز کسب شده توسط هر یک وجود دارد. البته روش برگزاری مسابقات برنامه نویسی بیان هم متفاوت است بدین ترتیب که شرکت کنندگان پس از آنکه کد جواب سوال مورد نظر را آماده کردند، یک ورودی مخصوص خودشان را از سایت مسابقه دانلود می کنند، آن را به برنامه‌ی خود می دهند و خروجی تولید شده را در سایت آپلود می‌کنند؛ بنابر این تنها ملاک قضاوت برای درستی راه حل، خروجی تولید شده می باشد و کد مسابقه اگرچه برای بررسی تقلب از شرکت کنندگان گرفته می‌شود، اما مورد قضاوت قرار نمی‌گیرد. این سبک برگزاری مسابقه باعث می‌شود شرکت کنندگان در استفاده از هر زبان و تکنولوژی برنامه نویسی مختار باشند.
 
در یک نظرسنجی از کاربران ایرانی درباره مهمترین رویداد فناوری اطلاعات سال گذشته کشور، مسابقات بین المللی برنامه نویسی بیان، پس از راه اندازی نسل جدید اینترنت توسط اپراتورها، مهمترین رویداد سال 93 شناخته شده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.