اپراتورها

تلفن همراه

April 27, 2015
10:38 دوشنبه، 7ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69422

مدیرعامل همراه اول اعلام کرد: ضابطه جدید برای ثبت سند مالکیت سیم‌کارت اعتباری

مدیرعامل همراه اول گفت: معمولا اسناد مالکیـت سیــم‌کارت‏های دائمی کامل است. 
ضابطه‏ای نیز برای تسهیل نقل و انتقال سیم‌کارت اعتباری تدوین کرده‏ایم که اگر کسی ادعا دارد مالک سیم‌کارت است، سند را به نام او ثبت می‏کنیم. سپس اگر شخصی نیز ادعا داشت درخواست او بررسی خواهد شد.
وحید صدوقی درباره فعالیت سیم‌کارت‏های بدون سند قطعی اظهار کرد: اپراتور بارها با ارسال پیامک‏هایی لزوم تغییر نام سند سیم‌کارت پس از واگذاری و انتقال مالکیت را به مشترکان یادآوری کرده است. علاوه‌بر لزوم وجود کد ملی مالک خط در پایگاه داده اپراتور، از نظر حقوقی لازم است مالک سند سیم‌کارت به نام خود را نیز داشته باشد.
مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه مشترکان باید در صورت واگذاری سیم‌کارت به شخص دیگر مراحل انتقال امتیاز در دفاتر مربوطه را تکمیل کنند، تاکید کرد: در غیر این صورت هنگام ارتکاب جرم، مالک سیم‌کارت در مراجع قانونی پاسخگو خواهد بود.
وی یادآور شد: درباره سیم‌کارت‏های دائمی معمولا مراحل تنظیم سند و انتقال مالکیت به‌طور کامل انجام می‌شود.
صدوقی تصریح کرد: درباره سیم‌کارت‏های اعتباری که اغلب مشکلات ناشی از عدم انتقال مالکیت درباره این سیم‌کارت‏ها حادث می‌‏شود، ضابطه‏ای برای تسهیل نقل و انتقال سیم‌کارت تدوین کرده‏ایم؛ به این صورت که اگر کسی ادعا دارد مالک سیم‌کارت است سند را به نام او ثبت می‏کنیم، سپس اگر کسی در رابطه با آن سیم‌کارت مراجعه کرد و ادعا داشت، درخواست او بررسی خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.