اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 28, 2015
14:43 سه شنبه، 8ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69456

انتشار گزارش‌های کارشناسی بر روی وب‌گاه دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی

در کنار عرضه محصولات، سامانه‌های خدماتی بر خط و اسناد تهیه‌شده در دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، گزارش‌های کارشناسان نیز در بخش جدید وب‌گاه scict.ir منتشر می‌شود.
در راستای انتشار اطلاعات و محتوای تولیدشده در این دبیرخانه، در نسخه جدید وب‌گاه، بخشی با عنوان "گزارش کارشناسان" افزوده شده است که به صورت مرتب و بر اساس محتوای تولیدشده به‌روزرسانی خواهد شد.
از جمله گزارش‌های مورد توجه در این بخش، سلسله گزارش‌هایی با عنوان "کارگروه خط و زبان فارسی در محیط رایانه‌ای از آغاز تا امروز" است که تاکنون سه بخش از آن منتشر شده است و به صورت هفتگی، دیگر بخش‌های آن منتشر خواهد شد.
"مروری بر جشنواره‌های اول، دوم و سوم ارزیابی وب‌گاه‌ها" و "آشنایی با نرم‌افزارهای پیام‌رسان بر بستر گوشی‌های هوشمند" از دیگر گزارش‌های منتشرشده در این بخش است.
گفتنی است از دیگر بخش‌های وب‌گاه دبیرخانه، "فهرست محصولات" است که اکنون نرم‌افزار ارزیابی عملکرد تبدیل متن به گفتار فارسی، 39فونت فارسی استانداردسازی شده، کدهای پروژه فارسی‌تل، نرم‌افزار ارتباط شیعی، پیکره متنی قرآن کریم، پیکره وابستگی نحوی زبان فارسی، فرهنگ ظرفیت نحوی افعال فارسی، فونت نستعلیق، نرم‌افزار آموزش زبان فارسی و نرم‌افزار ویراستیار فارسی در این بخش عرضه شده است.
 همچنین در بخش "فهرست سامانه‌های خدماتی برخط"، سامانه جامع محتوای آموزش الکترونیکی (اسکرم)، مرجع دادگان زبان فارسی، بام فاوا، ویراستیار زبان فارسی، ارزیابی وب‌گاه‌های حاکمیتی، درگاه محتوای ملی، وب‌گاه ترجمه ماشینی و رایانامه چاپار معرفی شده است.
در بخش مربوط به "فهرست اسناد نیز سند راهبردی جامعه اطلاعاتی ایران" نیز سند راهبردی محتوای الکترونیکی ایران، پیش‌نویس سند طرح تسما، سند راهبردی صنعت بازی‌های رایانه‌ای، سند راهبردی فناوری اطلاعات ایران، سند راهبردی حوزه دین و فناوری اطلاعات و ارتباطات، سند راهبردی حوزه اخلاق در فناوری اطلاعات و ارتباطات، سند برنامه‌ریزی ملی فناوری اطلاعات در خدمت فرهنگ و پیش‌نویس لایحه قانون جامع حقوق مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط در دسترس کاربران قرار گرفته است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.