رگولاتوری

April 29, 2015
10:13 چهارشنبه، 9ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69492

وزیر ارتباطات عنوان کرد: پُست نباید به صداوسیما تبلیغات دهد

وزیر ارتباطات گفت: سال گذشته به دلیل وجود نقشه راه تبلیغات پست، اجازه تبلیغات از صداوسیما را ندادیم زیرا تبلیغات در مطبوعات و صداوسیما بسیار گران است.
محمود واعظی در همایش مدیران پستی کشور با بیان اینکه خوشحالیم هر ساله تغییراتی را در شرکت پ ست شاهد هستیم، اظهار کرد: بسیار خرسندم که امسال رویکرد این شرکت مبتنی بر "کسب‌وکار" است.
وی عنوان کرد: زمانیکه مسئولیت این وزارتخانه را بر عهده گرفتم این شرکت 300 میلیارد تومان زیان انباشته داشت اما امروز هیچ بدهکاری به ذی‌نفعان ندارد.
او ادامه داد: امسال هم اگر مجلس شورای اسلامی همت و اساسنامه این شرکت را تصویب کند قطعا این روند رو به رشد ادامه می‌یابد؛ پیش‌نویس این اساسنامه با همکاری کمیسیون‌های اصل 44 و صنایع تهیه شده و منتظر طرح رد صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.
وزیر ارتباطت گفت: اگر چنین کاری صورت گیرد بلافاصله پروانه اپراتور دوم پست را صادر می‌کنیم تا رقابت به معنای واقعی شکل گیرد؛ البته نمی‌دانم باید منتظر شویم تا اساسنامه پست مصوب شود و بعدا پروانه دهیم یا الآن هم می‌شود مقدمات کار را فراهم کرد.
وی با اشاره به اینکه پست در سال گذشته با وجود تمامی بدهی‌ها، 600 میلیون تومان هم درآمد داشته است، گفت: برای اولین بار است که این اتفاق می‌افتد و پست از زیان‌ده بودن خارج می‌شود؛ امیدواریم این افزایش درآمد تا 10 برابر برای سال جاری باشد.
واعظی با بیان اینکه همکاری پست با شرکت‌های خصوصی باید بیشتر شود، عنوان کرد: بخش خصوصی و ما مکمل هم هستیم و برای دوام و بقا نیازمند همکاری تنگاتنگ هستیم.
او شرکت‌های پست در دنیا را جزو پولدارترین شرکت‌ها دانست و گفت: برخی از آنها تنه به تنه بیمه‌ها می‌زنند؛ از این حیث باید بپذیریم که پست می‌تواند در وزارت ارتباطات پیشران باشد.
وی افزود: پست می‌تواند چهره وزارت ارتباطات را در انظار عمومی تغییر دهد زیرا نیروهای خدوم آن مرتبا با مردم در ارتباط هستند. در بیست ماه فعالیتم به این باور رسیده‌ام که به پست باید کمک کنیم تا تحولات اساسی حاصل شود.
وزیر ارتباطات با اشاره به فعالیت‌های پست در گذشته، به برخی اعداد و ارقام اشاره کرد و گفت: ترافیک پستی از 562 میلیون مرسوله در سال 92 به 632 میلیون مرسوله در سال 93 رسید؛ 28 درصد رشد هم در بخش وزن مرسولات داشتیم.
واعظی خاطر نشان کرد: در بخش‌های پست ویژه، پیشتاز و سفارشی هم به ترتیب رشد 34، 26 و 23 درصدی داشتیم.
وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه قول داده بودیم اگر روزی پست به سوددهی رسید، کارمندان آن را بیشتر حمایت کنیم، گفت: 30 درصد به حقوق کارمندان پستی اضافه کردیم.
وی با بیان اینکه پست باید به سمت تبلیغات بیشتر برود تا مردم از خدمات پستی مطلع شوند، گفت: می‌توان از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی برای این کار استفاده کرد؛ اکنون تعرفه تبلیغات در صداوسیما و روزنامه بسیار گران است و تنها شرکت‌های پولدار می‌توانند این کار را انجام دهند.
او خاطر نشان کرد: اگر پست به سمت تبلیغات برود، مراجعات بسیاری خواهد داشت بنابراین باید نقشه راهی که برای تبلیغات این شرکت ترسیم کرده بودیم، اجرایی کند. سال گذشته هم به دلیل وجود همین نقشه اجازه تبلیغات از صداوسیما را به این شرکت ندادیم.
ویر ارتباطات گفت: باید از طریق شعبات، موتورها، ماشین‌ها و محلات شروع به تبلیغات کند زیرا این شرکت تنها نهادی است که براساس قانون آدرس‌های کامل کشوری را دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.