رگولاتوری

May 1, 2015
11:55 جمعه، 11ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69531

دیدار وزیر ارتباطات با آیت‌الله جوادی آملی و سبحانی

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات با آیات عظام جوادی آملی وسبحانی دیدار وگفتگو کرد.
 
آیت‌الله جوادی‌آملی خطاب به وزیر ارتباطات  گفت: از موفقیت شما خوشحالم و خوشحالیم که کار دست شما بزرگواران است.
 
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید به دو نکته توجه کرد، تصریح کرد: چیزی که امروز به عنوان فضای مجازی معروف شده در اصل حقیقت است چرا که مجاز را می‌شود کنار زد اما حقیقت را نمی‌توان.
 
آیت‌الله جوادی آملی افزود: این چه جور مجازی است که جلوی حقیقت را می‌گیرد بنابراین فضای مجازی در اصل خودش حقیقت است.
 
استاد برجسته فلسفه حوزه علمیه قم گفت: این سیم و تلویزیون حقیقت نیست بلکه آن چیزی که معرفت و شناخت باشد حقیقت است و هر کسی هم به نکات حقیقی توجه می‌کند.
 
وی  ادامه داد: آنهایی که می‌توانند در این فضا حقیقتی را به جامع منتقل کنند باید از  زیرساخت‌ها و امکانات ارتباطی برخوردار باشند.
 
آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به کارکردهای وزارت ارتباطات در توسعه پهنای باند گفت: شما باید این فضا را حقیقت بدانید و به دست بگیرید و شما باشید که بیشترین پیام را در آن منتقل می‌کنید.
 
وی تاکید کرد: امروز خیلی از بزرگان در حوزه‌ها و دانشگاه‌های کشور وجود دارند، فقط باید حرف و سخن این بزرگان را در این فضای حقیقت منتشر کرد و مردم هم می‌شنوند چرا که خدا ما را با ظرف خالی عقل خلق نکرده است.
 
این مرجع تقلید گفت: همانگونه که یک کودک به صدای مادر خود توجه می‌کند خاصیت انسان‌ها نیز این است که به حقیقت‌های عالم و سخنان انبیا که در این راستاست توجه می‌کند و ما فقط باید این مطالب را نشر دهیم.
 
وی با بیان اینکه طبق آموزه‌های اسلام ما نباید بیراهه برویم و نباید راه کسی را ببندیم بلکه باید با تلاش فضا را در اختیار خود بگیریم گفت: اینکه به اصطلاح فقط در فضای مجازی آسیب نبینیم هنر نیست بلکه باید خود را حفظ کنیم و معارف مورد نظر خود را نشر دهیم.
 
آیت‌الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این حکام عربستان که امروز خود را به عنوان خادم‌الحرمین معرفی می‌کنند قبلاً به عنوان جلال‌الملک معروف بودند. اینها همین‌هایی است که امروز به کشور شیعه مظلوم یمن حمله می‌کنند چون اینها فکر می‌کنند مرگ آخر کار است؛ ما اگر باور کردیم مرگ آخر کار نیست تمام تلاشمان این خواهد بود که در دنیای ابدی چه نتیجه‌ای حاصلمان خواهد شد.
 
این مرجع تقلید در پایان سخنان خود با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی وزیر ارتباطات در خصوص افزایش سرعت پهنای باند اینترنت در استان قم گفت: بر سرعتتان بیفزایید و این نظام را با هنر دینی‌تان به سمت پیشرفت بکشانید؛ فضای مجازی را به حقیقت تبدیل کرده و آن را به دست بگیرید.
 
دکترواعظی نیز در دیدار با آیت‌الله جوادی آملی اظهار داشت: در دیدار سال گذشته با شما بر مسئله ترویج آموزه‌های دینی از طریق فضای مجازی تاکید شد که عمل به این تاکیدات را در دستور کار قرار داده‌ایم.
 
وزیر ارتباطات با اشاره به تشکیل کمیته‌ای برای اجرای این دستور افزود: استان قم به عنوان شهر نمونه انتخاب شد و جلسات هفتگی این کمیته به صورت منظم برگزار ‌شده و بخش‌های مختلف آن وظایف خود را انجام می‌دهند.
 
وی با بیان اینکه ارتباط مستمری با حوزه علمیه و مراکز دینی داریم، خاطرنشان کرد: همه بخش‌های مرتبط با این موضوع مورد استفاده قرار گرفته است.
 
واعظی با اشاره به اینکه استفاده از راهنمایی‌های مراجع تقلید و علما در حوزه کاری وزارت ارتباطات ضروری است گفت: این رویه از گذشته وجود داشته و ادامه می‌یابد
 
همچنین در دیدار دیگر مرجع عالی قدر آیت الله سبحانی بر رشد علمی همراه با تزکیه تاکید کرد و گفت: لازم است وجدان کاری سرلوحه کارها باشد.
وی برتوجه به علوم انسانی  تاکید کرد وادامه داد:لازم است رشته های دانشگاهی متناسب با نیاز های جامعه باشد.
 
آیت الله سبحانی ادامه داد:محصولات نشانه فرهنگ یک جامعه است وتولیدات  ایرانی باید معرف فرهنگ ایرانی باشد.
 
وی بابیان اینکه پیشرفت در حوزه ارتباطات  ضروری است ادامه داد:باید تهدیدات این تکنولوزی هابررسی و مرتفع شود.
 
آیت الله سبحانی برگسترش فرهنگ اسلامی در فضای مجازی تاکیدکرد وافزود:فعالیت سایت های ضددین مورد تایید نیست ونباید در این نظام چنین سایت هایی فعالیت کنند.
 
در این دیدار واعظی به بیان فرصت ها وتهدیدهای فضای مجازی پرداخت و گزارشی از روند پیشرفت های طرح های ارتباطی ارایه داد.
 
وی اظهارکرد:دغدغه  های مردم  وخانواده های ایرانی برای مامهم است و برای حل آنها برنامه داریم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.