تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 2, 2015
12:53 شنبه، 12ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69571

انتخاب 6 دفتر اسناد رسمی به عنوان پایلوت خدمات الکترونیکی مالیاتی

رییس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: شش دفتر اسناد رسمی به عنوان پایلوت ارایه خدمات الکترونیکی مالیاتی انتخاب شدند.
 
محمدرضا دشتی اردکانی در جلسه مشترک کانون سردفتران و دفتریاران و سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر روابط دوسویه بین دفاتر اسنادرسمی با سازمان امور مالیاتی کشور، بیان کرد: به هر میزان که همکاری و تعامل این دو مجموعه بیشتر باشد، بهتر می توان پاسخگوی مردم بود و تکالیف و وظایف قانونی سازمانی را به نحو مطلوب انجام داد.
وی با اشاره به اجرایی شدن یک دفتر پایلوت در تهران به منظور ارایه انجام خدمات امور مالیاتی الکترونیکی، اضافه کرد: با بررسی‌ها و رفع موانع و معایب طرح، درصدد انتخاب و تجهیز شش دفتر اسناد رسمی دیگر به منظور پیوستن به ارائه خدمات امور مالیاتی الکترونیکی هستیم و با توجه به آیین نامه ای که توسط رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ابلاغ می شود، روند اجرایی این طرح در کشور را آغاز خواهیم کرد.
دشتی اردکانی تصریح کرد: با توجه به دستور رییس سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر پیگیری روند عملکرد دفاتر پایلوت مقرر شد تا گزارش مربوطه تدوین شود.وی با بیان اینکه ارسال آمارهای مختلف مالیاتی ازجمله تکالیف دفاتر اسنادرسمی است، افزود: سیاست‌های اصلاح الگوی مصرف و به روز رسانی خدمات اداری و اتوماسیون، ایجاب می کند به سمت مکانیزه سازی امور اداری حرکت کنیم، بنابراین برای ارسال و ارایه آمار از طریق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به سازمان امور مالیاتی اقدامات لازم باید انجام شود.
به گفته وی، به همین دلیل باید سازمان امور مالیاتی آمار را از طریق سیستم ثبت آنی دریافت کند تا از این طریق و با حذف آمار کاغذی از دفاتر، این مسوولیت نیز از تکلیف دفاتر اسناد رسمی ساقط شود.
رییس کانون سردفتران و دفتریاران تاکید کرد: برای سهولت و راحتی در کار مردم، مالیات بر ارزش افزوده از طریق دستگاه کارت خوان به حساب سازمان امور مالیاتی و دارایی واریز می شود.به گفته دشتی اردکانی به این طریق از تردد و مراجعات اضافی مالکین به سیستم مالیاتی جلوگیری خواهد شد.
وی ادامه داد: درخصوص ماده 69 ، نامه ای از طرف کانون سردفتران و دفتریاران به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شد تا وضعیت مالیات با تعرفه خاص مدنظر سازمان قرار گیرد.
در ادامه جلسه، معاون وزیر و رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر تعامل و همکاری دوجانبه، گفت: همه ما از اعضای حاکمیت هستیم و باید کاری کنیم که کار مردم تسهیل شود.علی عسگری اظهار امیدواری کرد، مردم بتوانند با آرامش و راحتی ممکن از طریق دفاتر، مالیات بر ارزش افزوده خود را پرداخت کرده و این امر با همکاری و مساعدت سازمان ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران امکان پذیر خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.