اپلیکیشن

تلفن همراه

May 3, 2015
12:21 یکشنبه، 13ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69605

اپل و IBM به کمک سالمندان ژاپنی می‏‌روند

شرکت‏‌های اپل و IBM قصد دارند با کمک یکدیگر اپلیکیشن‏‌های همراه مورد نیاز سالمندان ژاپنی را طراحی کنند.به گزارش وب‏سایت toptechnews، تا پنج سال آینده میلیون‏‌ها نفر از سالمندان ژاپنی خواهند توانست از اپلیکیشن‏‌های ویژه‌‏ای بر روی آیپد استفاده کنند که با همکاری شرکت‏‌های اپل و IBM طراحی شده است. این اپلیکیشن‏‌ها قرار است بر اساس نیازهای ویژه سالمندان طراحی شود. در این طرح که با هدف فراهم کردن زمینه استفاده از خدمات پردازشی در میان جمعیت بزرگسالان در حال پیر شدن طراحی می‏‌شود، شرکت ژاپنی Post Group نیز همکاری می‏‌کند. این شرکت در ژاپن خدمات بانکداری، پست و بیمه ارائه می‏‌کند و در حال حاضر خدمات ویژه‌‏ای نیز برای بررسی رفاه سالمندان ژاپنی عرضه می‌‏کند.
انتظار می‌‏رود جمعیت پیر جهان تا میانه قرن حاضر با سرعت بسیار شتابنده‌‏ای رشد کند. ژاپن در حال حاضر شاهد تغییر شتابنده و شگرفی در این زمینه است، بطوری که از هر چهار شهروند این کشور یک نفر بالای ۶۵ سال سن دارد. شرکت‏‌های IBM و اپل قصد دارند در طرحی با نام «برنامه آیپد ژاپنی» اپلیکیشن‏‌هایی برای نصب بر روی آیپد طراحی کنند تا در سال ۲۰۲۰ مورد استفاده حدود ۵ میلیون سالمند ژاپنی قرار گیرد.
شرکت‏‌های اپل و IBM چندی است برای توسعه اپلیکیشن‏‌ها و نرم‌‏افزارهای همراه مورد نیاز کسب و کار با یکدیگر همکاری می‏‌کنند. شرکت اپل حالا از طریق این طرح می‌‏کوشد زمینه استفاده سالمندان ژاپنی از سایر اپلیکیشن‏‌ها و خدمات محتوایی خود مثل iTunes، iCloud و iBook را فراهم کند. پژوهشگران شرکت IBM نیز در حال کار بر روی زبان ژاپنی هستند تا راهکارهای تحلیلی مناسبی بر مبنای آن طراحی کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.