اپلیکیشن

تبلت

تحلیل بازار

تلفن همراه

گوشی

لوازم جانبی

May 3, 2015
12:25 یکشنبه، 13ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69606

لیست بهترین اپلیکیشن‌های ماه برای کاربران آندروید

آپریل ماه شلوغی برای ابزارهای اندرویدی بود و محصولاتی از جمله Meerkat برای نمایش مختلف اسلایدها، مرورگر Chrome Dev و … برای نخستین بار روی فروشگاه اینترنتی Play Store قرار گرفتند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در اینجا لیست بهترین ابزارهای اندرویدی موجود برای یک ماه آپریل آورده شده است. این ابزارها هر کدام کارایی مختلف دارند و می‌توانند قابلیت‌های کاربردی در اختیار شما قرار دهند.

 

ابزار Yallo

ابزار اندرویدی Yallo برای آن دسته از کاربرانی مناسب است که در طول روز تماس‌های تلفنی زیاد برقرار می‌کنند. در این ابزار برخی قابلیت‌های کاربردی از جمله تماس مجدد خودکار در نظر گرفته شده است تا اگر حین صحبت کردن با فرد مقابل تماس قطع شد، ابزار مربوطه بدون دخالت کاربر آن را مجددا برقرار کند.

مرورگر Chrome Dev

اگر شما از کارشناسان نرم‌افزاری هستید یا همچنان نسخه اولیه مرورگر اینترنتی گوگل را استفاده می‌کنید، بهتر است دستگاه موبایلی خود را به Chrome Dev گوگل مجهز کنید. البته نسخه ویژه این مرورگر برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار چندان هم پایدار نیست و بهتر است نسخه کاربری آن را در اختیار بگیرید.

ابزار Google Now

این ابزار ماه گذشته به‌روز شد و گوگل قابلیت‌های جدیدی را به آن اضافه کرد. باید اعتراف کرد سرویس Google Now هم‌اکنون بیش از هر موقع کاربردی شده است. از جمله قابلیت‌های جدید این سرویس می‌توان به Spotify و YouTube اشاره کرد تا کارت‌های مورد نظر برحسب علاقه و نیاز شما عرضه شوند.

ابزار Facebook Messenger

نسخه جدید این ابزار به گونه‌ای ساخته شده است که افراد را به یکدیگر نزدیکتر می‌کند و در هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS امکان برقراری ارتباط تصویری را هم فراهم می‌سازد. این ابزار پیام‌رسان همچنین امکان جابجایی پول را هم فراهم می‌کند.

سرویس Instagram

سال 2015 شکلک‌های موجود در ابزارهای پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی بسیار گسترده شدند و در Instagram هم با یک به‌روزرسانی کاربران توانستند طیف گسترده‌ای از این شکلک‌ها را در اختیار بگیرند. نسخه جدید این شبکه اجتماعی همچنین سه فیلتر ویژه برای ویرایش‌های عکس ارایه می‌دهد.

ابزار Edjing Pro

ابزار Edjing یک فضای کاربردی برای در اختیار گرفتن قابلیت‌های DJ روی دستگاه موبایلی است که در ماه آپریل به‌روز شد و نسخه Pro آن امکانات کنترلی جدیدی ارایه کرد. این ابزار به گونه‌ای ساخته شده است که امکان استفاده از افکت‌های صوتی را فراهم می‌کند و در زمینه تنظیم موسیقی تمام امکانات مورد نیاز را ارایه می‌دهد.

ابزار Facebook Hello

فیس‌بوک این ابزار را برای گوشی‌های اندرویدی ارایه کرده است. کاربران می‌توانند ابزار مذکور را جایگزین سیستم پیش‌فرض شماره‌گیر دستگاه کنند. از قابیلت‌های این محصول می‌توان به نمایش شماره تلفن و اطلاعات اصلی فرد مقابل اشاره کرد.

ابزار Heaps

اگر شما عضو یک گروه بزرگ هستید و می‌خواهید قرارهای ملاقات خود را با آنها به راحتی تنظیم کنید، ابزار Heaps این کار را برای شما می‌کند. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا متوجه شوید که هر یک از اعضای گروه تمایل به حضور در چه مکانی دارند و چگونه می‌توان با آنها قرار ملاقات را هماهنگ کرد.

ابزار Adobe Lightroom 6

ماه گذشته شرکت Adobe مجموعه Lightroom را به‌روز کرد و برای نخستین بار این نرم‌افزار کاربردی را در اختیار صاحبان تبلت‌های اندرویدی گذاشت. در این به‌روزرسانی کاربران می‌توانند به صورت مستقیم به عکس‌های موجود در دیگر دستگاه‌ها دسترسی داشته باشند و از سری فایل‌های DNG هم پشتیبانی کنند.

ابزار Moovit

در حال حاضر انواع ابزارهای هدایتگر شهری برای دستگاه‌های اندرویدی ارایه شده است. اما Moovit که ماه گذشته به‌روز شد، این کار را سریع‌تر و دقیق‌تر از ابزارهای مشابه انجام می‌دهد. در نسخه به‌روزشده این ابزار قابلیت جدیدی با نام En Route ارایه شده است که در سفرها هم به شما کمک می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.