فناوری اطلاعات

شراکت مایکروسافت و ادوبی برای تقویت راهکارهای بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری

منبع: همکاران سیستم
شرکت ادوبی (Adobe) قصد دارد راهکار بازاریابی ابری خود را با راهکار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) مایکروسافت یکپارچه کند.
شرکت‏‌های ادوبی و مایکروسافت وارد یک شراکت راهبردی با یکدیگر شده‌‏اند تا با کمک یکدیگر راهکارهای خود در حوزه بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری را یکپارچه کنند. شرکت ادوبی که در حوزه طراحی راهکارهای بازاریابی فعالیت می‏‌کند دارای محصولی با نام Adobe Marketing Cloud است و قصد دارد برخی قابلیت‏‌های آن مثل تجزیه و تحلیل داده‏‌های رفتاری را به راهکار مدیریت ارتباط با مشتری مایکروسافت (Dynamics CRM) بیفزاید تا واحدهای فروش، بازاریابی و خدمات مشتری کسب و کارها در نهایت دید منسجم‌‏تر و کامل‏‌تری درباره مشتریان خود داشته باشند.
این شراکت به شرکت ادوبی کمک می‌‏کند قابلیت‏‌های بیشتری از راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری را وارد راهکار بازاریابی خود کند و شرکت مایکروسافت نیز در مقابل خواهد توانست بازوی بازاریابی راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری خود را تقویت کند. به گفته تحلیل‏گران این شراکت به کاربران مشترک این دو راهکار کمک می‏‌کند با رویکرد منسجم‌‏تری که به مشتریان و رفتار آنها در پیش می‌‏گیرند، فعالیت‏‌های فروش و بازاریابی خود را به شکل یکپارچه‌‏تری دنبال کنند. این یکپارچگی به کمک قابلیت‏‌های رصد آنی (real-time) که از طریق کانال‏‌های مختلف در اختیار کاربران می‏‌گذارد و امکان ترکیب داده‏‌های رفتاری با داده‏‌های کل‏نگرانه و داده‏‌های به دست آمده از طرح‏های تقویت وفاداری مشتریان و مراکز تماس را فراهم می‏‌کند، به کاربران اجازه می‏‌دهد مخاطبان و مشتریان مهم خود را راحت‌‏تر هدف‏‌گیری کنند.

​​