اینترنت و شبکه

حسن روحانی: فضاهای مجازی شمشیر دولبه هستند ولی محدود کردن هنر نیست؛ مصون کردن هنر است + صدا

روحانی با تأکید بر اینکه تنها به دنبال این هستیم که جوانان را محدود کنیم، گفت: آموزش و پرورش کشور باید به تدریج از دولتی‌بودن محض خارج شود.

rouhani (1).jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دولت فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در سی و یکمین آیین بزرگداشت مقام معلم اظهارداشت: ما باید علم را جهانی بیاموزیم حتی در مهارت‌ها باید از دنیا بیاموزیم، ولی پرورش و اخلاق را با آموزش های دینی، اسلامی و فرهنگ ایرانی بیاموزیم.
 
روحانی افزود: غرب به دنبال انحصار علم است، ایراد غرب این است که به هر دانشی می رسد ابتدا به دنبال انحصار است، دانش را گروگان می گیرند برای سلطه علمی، اقتصادی و حتی بالاتر سلطه سیاسی اما اخلاق ما مسلمانان این گونه نبوده است و علم و دانش را بدون این که به اهرم فشار تبدیل کنیم در اختیار همه گذاشتیم.
 
وی با تأکید بر اینکه محدود کردن هنر نیست، مصون کردن هنر است و باید همه تلاش ها برای آموزش و تربیت جوان هایی توانمند ، قدرتمند و مصون متمرکز شود و این بار سنگین بر عهده معلمان و آموزش و پرورش است، گفت: دولت در سالهای ۹۲ و ۹۳ ، به ترتیب ۱۱۲ و ۱۰۷ درصد بودجه آموزش و پرورش را اختصاص داده است.
 
وی در ادامه سخنانش گفت: نمی‌شود به هر کسی گفت که تو مجتهدی و می‌توانی اجتهاد کنی، آن وقت سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.
 
وی افزود: نمی‌توانیم به قوه قهریه نظام که دستبند و کلت همراهش است بگوییم بیا و اجتهاد کن، این‌گونه نمی‌شود.
 
وی با تأکید بر اینکه اولین درسی که شهید مطهری به ما آموخت، گذشت بود، افزود: اینترنت و فضاهای مجازی شمشیر دو لبه هستند. هم می‌تواند مفید باشد و هم ضرر داشته باشد. البته بعضی مواقع محدودیت هم لازم است. یکی از وظایف مهم آموزش پرورش استفاده درست جوانان از این ابزارهاست. یک طرف داستان معلم و یک طرف داستان خانواده است، طرف دیگر رسانه داخل خانه است. 
 
رئیس جمهور گفت: ما همش دنبال آن هستیم که جوانان را محدود کنیم، گاهی وقتها چاره ای نیست، لازم میشود، ولی بالاتر از محدودیت، مصون کردن است، محدود کردن هنر نیست، مصون کردن هنر است. اینکه بتوانید جوان را چنان با قدرت و توانمندی بار بیاورید که مصوب باشد. اگر توانستیم چنین جوانی بسازیم، هنر کردیم. 
 
روحانی با تأکید بر اینکه تنها به دنبال این هستیم که جوانان را محدود کنیم، گفت: آموزش و پرورش کشور باید به تدریج از دولتی‌بودن محض خارج شود.
 
 

​​