اپلیکیشن

فیس‌بوک میزبانی رسانه‌های بزرگ را در اختیار می‌گیرد

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده در روزنامه وال استریت ژورنال، شرکت فیس‌بوک قصد دارد تا پایان ماه جاری میزبانی سایت‌های رسانه‌ای و روزنامه‌های بزرگ را در اختیار بگیرد.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این اتفاق با هدف دسترسی سریع‌تر کاربران فیس‌بوک به محتویات سایت‌های مذکور صورت می‌گیرد تا از طریق ابزار کاربردی این شبکه اجتماعی بتوانند در کوتاه‌ترین زمان به تمام اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

از نخستین مراکز رسانه‌ای که همکاری‌های خود در این زمینه را با فیس‌بوک آغاز کرده‌اند می‌توان به نیویورک تایمز، Buzzfeed و National Geographic اشاره کرد.

شرکت فیس‌بوک همچنین یک مدل کسب درآمد ارایه کرده است تا از این طریق بتواند شرکت‌های رسانه‌ای بیشتری را تحت پوشش خود قرار دهد و حجم گسترده‌تری از اطلاعات آنها را در شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارد.

سرویس جدید فیس‌بوک در این زمینه با نام Instant Articles ارایه شده است و فیس‌بوک ادعا می‌کند از آگهی‌های تبلیغاتی منتشر شده در آن هیچ درآمدی کسب نمی‌کند و در عوض 100 درصد درآمد به دست آمده را در اختیار ناشران و مراکز رسانه‌ای می‌گذارد.

شرکت فیس‌بوک چندی پیش اعلام کرد که به زودی کنترل بخش انتشار اخبار را برای مشترکان خود اسان‌تر می‌کند و قابلیت‌های بیشتری در این زمینه ارایه می‌دهد.


​​