اپراتورها

تلفن همراه

May 4, 2015
18:14 دوشنبه، 14ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69653

مدیرعامل ایرانسل: به مسائل فرهنگی توجه خاصی داشتیم

دزفولی اظهار داشت:آن چیزی که باطن پیوست فرهنگی میباشد و هدف غایی که درکنار تکنولوژی های روز ارائه می شود ، پیش بینی این مهم شود که به نحو احسنت ازمزایای این فناوری ها استفاده شود و تا حد امکان آسیب پذیری های آن ها را کمترکرد.
به گزارش پایگاه انقلاب نیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا)  ، اسفند ماه سال 1392 بود که خبری با عنوان " رایتل نظر مراجع معظم تقلید را نادیده گرفت/ راه اندازی مکالمه تصویری رایتل در قم! " در این پایگاه منتشر شد و بازنشر مناسبی را نیز در فضای مجازی داشت ، با توجه به اینکه امکان ارائه نسل سوم تلفن همراه صرفا برای شرکت رایتل دیده شده بود و مدت زمان قریب به چهار سال نیز این انحصار در اختیار این شرکت بود با توجه به نگرانی های مراجع معظم تقلید نسبت به گسترش این فنآوری بدون در نظر گرفتن پیوست فرهنگی آن قرار بر این شد تا پیوست فرهنگی این اپراتور، به شورای عالی فضای مجازی ارائه شود و سپس نسبت به برقراری این تماس، اقدام شود.
در مرداد سال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در ذیل آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پروانه ارتقای شبکه تلفن همراه ایرانسل به نسل سوم، چهارم و بالاتر و آغاز بهره‌برداری تجاری از این خدمات را به ایرانسل اعطا کرد.
 
شبکه نسل چهارم تلفن همراه 4G/LTE ، نهم اردیبهشت ماه سال 94، طی مراسمی با حضور مدیران ارشد ایرانسل و جمعی از اصحاب رسانه در سالن اجتماعات هتل خورشید قم برای مشترکان این شهر به صورت رسمی راه‌اندازی شد.
 
مهندس دزفولی مدر عامل شرکت ایرانسل در گفتگو با خبرنگار قم نا در خصوص اقدامات این شرکت در خصوص پیوست فرهنگی لازم در نسل های سوم و بالاتر خدمات دیتا اظهار داشت:
 
ایرانسل نه از امروز که مبحث فن آوری های نوین در حال ورود به زندگی روزمره مشترکین است بلکه از ابتدای زمانی که خدمات دسترسی به اینترنت را به مشترکین خود ارائه داد و به نحوی کاملتر امکان انتقال دیتا فراهم شد به موضوعات فرهنگی توجه خاصی داشته است.
 
کاری که ایرانسل در سال های گذشته انجام داده است همکاری با شرکت های تولید کننده ی محتوا میباشد ودرحال حاضر بیش از40 شرکت درقالب تولید محتوا درحوزه های مختلف با ایرانسل همکاری می نمایند که بخش قابل توجهی از این شرکت ها درزمینه فرهنگی ومذهبی مشغول فعالیت هستند و آثاراکثربزرگان و علمای کشورکه درقم تشریف دارند درقالب متن ، صوت وتصویردرسیستم های محتوایی شبکه ی ایرانسل وجوددارد.
 
با ارائه ی خدمات  3G و 4G امکان ارائه ی این سرویس ها افزایش پیدا کرده است به دلیل این که سرعت انتقال دیتا بالاتررفته ، علاوه برامکان ارائه ی متن وصوت امکان ارائه ی خدمات ویدئویی نیزاضافه شده است .
 
برای نمونه ازجمله برنامه ای که شرکت ایرانسل دارد درحال حاضردرحال مذاکره با موسسه ی اسراء می باشد که امکان پخش زنده ی کلاس های مرجع عالیقدرجوادی آملی را فراهم سازد.
 
طبیعتا درشهری مثل قم که عمده ی تمرکزاساتید حوزوی دراین شهروجود دارد این فناوری فواید زیادی برای کشوردارد به طورمثال درآموزش مجازی میتواند به شدت کارایی داشته باشد به طوری که تمام طلاب و تمام حوزه های علمیه کشورهمزمان میتوانند ازکلاس های اساتید برجسته ی حوزه ی علمیه قم به صورت زنده استفاده نمایند .درحال حاضر به دنبال این هستیم که امکان برگزاری کلاس به صورت زنده وکنفرانسی فراهم شود.
 
آن چیزی که باطن پیوست فرهنگی میباشد و هدف غایی که درکنار تکنولوژی های روز ارائه می شود ، پیش بینی این مهم شود که به نحو احسنت ازمزایای این فناوری ها استفاده شود و تا حد امکان آسیب پذیری های آن ها را کمترکرد.
 
مهندس دزفولی در خصوص فیلترینگ هوشمند نیز اظهار داشت: درکشورما بعضی حوزه ها متمرکزهستند به رغم اینکه درحوزه ی تلفن ثابت وسیار دارای چندین اپراتورهستیم شرکت های ارائه ی دهنده اینترنت نیزمتنوع هستند،اینترنت وارد شده به کشوردراختیارحاکمیت بوده وما آماده هرگونه همکاری با شرکت زیرساخت و وزارت ارتباطات در این خصوص هستیم .
 
مهندس دزفولی در ادامه در پاسخ به این سئوال خبرنگار قم نا که با توجه به افزایش دریافت خدمات دیتا و به طبع کاهش دریافت خدمات مکالمه و پیامک  سیاست درآمدی ایرانسل چیست؟ ، اظهار داشت: با آغازفعالیت خدمات دیتای ایرانسل درسال 86 درحال حاضر ما بیست میلیون مشترک حرفه ای دیتا داریم ، با ارائه ی سرویس های جدید سرعت دسترسی وانتقال دیتا درحدود صد برابرنسبت به قبل افزایش پیدا کرده است.
 
با توجه به افزایش روند استفاده از خدمات مبتنی برشبکه اینترنت ازجمله وبگردی ، شبکه های اجتماعی و… ایرانسل نیز همسو با اپراتورهای دیگر با ارائه ی سرویس های متنوع درصدد رفع نیاز این طیف از مخاطبین خود می باشد.
 
درحال حاضر این روند یعنی کم شدن دریافت خدمات مکالمه وپیامک وافزایش دریافت خدمات دیتا منحصربه ایران نیست و در همه ی دنیا به نسبت درحال انجام است وهمه ی اپراتورهای معروف دنیا درحال مواجه شدن با این مهم هستند و در واقع یک ترند بین المللی است ، و دائما میزان سرمایه گزاری برای ارتقای نسل های قدیم به جدید افزایش پیدا میکند وبه نوعی درآمد اپراتورها نیزکاهش پیدا میکند.
 
آن عامل مهمی که باید اتفاق بیفتد تا شرکت های زیرساخت نیزدراین زمینه نیز دچارصدمات زیاد مالی نشوند این مهم است که ما باید به سرعت زیرساخت های استفاده ازدیتا درکشوررا ایجاد کنیم.
 
ما باید انواع نرم افزارها را درحوزه های مختلف ازجمله سلامت ، اقتصاد و فرهنگ و… را ایجاد نماییم تا یک جهت گیری صحیح به سمت بهره وری صحیح بینجامد در نتیجه به سمت صادرات حرکت کرده و کاهش هزینه نیز خواهیم داشت.
 
وازطرف دیگرشرکت های دانش بنیان که ارائه ی محتوا می دهند افزایش پیدا می کند که این افزایش  باعث صادرات بیشتروباطبع درآمد بیشتر خواهد شد و علی الخصوص برای جلوگیری ازفرارمغزها و ایجاد اشتغال که تمام زیرساخت های این مهم درکشور موجود میباشد وایرانسل نیزظرف سالهای گذشته همکاری خود را با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان شروع کرده و درحال حمایت مادی ومعنوی ازاین پروژه ها میباشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.