اپراتورها

تلفن همراه

May 6, 2015
16:19 چهارشنبه، 16ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69706

همراه اول: سرعت بسته‌های اینترنت نسل2 196kbp و بسته‌های ویژه استفاده از نسل3 تا 8مگابایت است

همراه اول امروز از ارائه بسته های دیتای ویژه کاربران 3G خبر داد. این بسته های دیتای جدید از تعرفه بسته های اینترنت همراه پیشین این اپراتور که برای کاربران GPRS عرضه شده بود گران‌تر ولی متنوع تر هستند.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، براساس آنچه که همراه اول روی وبسایت خود منتشر کرده این بسته های جدید به منظور ارائه بسته های اینترنتی متنوع و مقرون به صرفه، در دو کلاس سرعتی «پایه» و «حرفه ای» در قالب بسته های آلفا و آلفا+ ارائه شده اند و مشترکین می توانند با خرید یکی از بسته های آلفا+، به اندازه حجم ۲ بسته(بسته شبانه روزی+ بسته شبانه) از اینترنت همراه استفاده کنند.
 
بسته های نوترینو بسته های اینترنتی همراه اول هستند که در دو نوع اینترنت پایه و حرفه ای در قالب بسته های آلفا و آلفا+ به مشترکین ارائه می شود.

 

بسته های آلفا(اینترنت پایه)

بسته های آلفا بسته های اینترنتی هستند که با ارائه سرعت پایه، اینترنتی مطمئن و ارزان قیمت را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. افرادی که تمایل دارند همیشه به اینترنت متصل باشند و پیام های اینترنتی و پست الکترونیکی خود را به سرعت پاسخ دهند و در عین حال هزینه بالایی بابت این کار نپردازند می توانند از آلفا استفاده کنند. همچنین افرادی که به دلایلی مانند عدم پوشش شبکه نسل سوم و چهارم در محدوده زندگی آنها و یا عدم پشتیبانی تلفن همراه آنها از شبکه نسل سوم و چهارم، نمی توانند از این نسل ها بهره مند گردند، می توانند بسته آلفا را خریداری کرده و از اینترنت همراه نسل دوم استفاده کنند.سرعت این بسته ها تا۱۹۶Kbps است.

 

 

 

جدول ۱- بسته های آلفا (اینترنت پایه)

   

بسته

میزان حجم

تعداد MMS

مدت اعتبار

قیمت (تومان)

کد دستوری فعالسازی

۱

۱۵۰ مگابایت

۱۰

۱ روز

۱,۰۰۰

*۱۰۰*۱۱#

۲

۸۰۰  مگابایت

۲۰

۷ روز

۵,۰۰۰

*۱۰۰*۱۲#

۳

۲.۵ گیگابایت

۵۰

۳۰ روز

۱۰,۰۰۰

*۱۰۰*۱۳#

۴

۸۰۰ مگابایت

۷ روز (فقط از ساعت ۲۳ لغایت ۸ صبح)

۱,۰۰۰

*۱۰۰*۱۴#

 
  • این بسته ها برای تمام مشترکین اعتباری و دائمی قابل استفاده می باشد.

 

 

بسته های آلفا+(اینترنت حرفه ای)

بسته های آلفا+ بسته های پرسرعت نوترینو هستند. این بسته ها با سرعتی بالا امکان استفاده تخصصی و حرفه ای را از اینترنت نسل سوم و چهارم ممکن می سازند. افرادی که فایل های حجیم ارسال و یا دریافت می کنند، مکالمه های صوتی و یا ویدیویی در بستر اینترنت انجام می دهند، از برنامه های صوتی و تصویری اینترنتی استفاده می کنند و یا تمایل به داشتن اینترنت با سرعت بالا را دارند می توانند از بسته­ های آلفا+ استفاده کنند. بسته های آلفا+ تنوع بسیاری جهت پاسخگویی به مصارف مختلف دارند. جزئیات بسته های آلفا+ در جدول ۲ ارائه شده است.سرعت این بسته ها تا ۸Mbps  است.

 

 

 

جدول ۲- بسته های آلفا+ (اینترنت حرفه ای)

   

ترافیک

 

مدت اعتبار

۱۰۰MB

+

۱۰۰MB هدیه شبانه

۳۰۰MB

+

۳۰۰MB هدیه شبانه

۱GB

+

۱GB هدیه شبانه

۳GB

+

۳GB هدیه شبانه

روش فعالسازی

 

 
 

یک روزه

۱,۵۰۰ تومان

۳,۵۰۰ تومان

۹,۰۰۰ تومان

۱۰,۰۰۰ تومان

*۱۰۰*۲۱#

 

هفت روزه

۲,۵۰۰ تومان

۵,۰۰۰ تومان

۱۰,۰۰۰ تومان

۱۳,۵۰۰ تومان

*۱۰۰*۲۲#

 

سی روزه

۴,۰۰۰ تومان

۷,۰۰۰ تومان

۱۳,۰۰۰ تومان

 ۱۷,۰۰۰ تومان

*۱۰۰*۲۳#

 
 
  • این بسته ها برای تمام مشترکین اعتباری و دائمی قابل استفاده می باشد.

  • جهت استفاده از اینترنت حرفه ای فعالسازی بسته آلفا+ الزامیست. به عبارت دیگر استفاده از نوترینو با سرعت بالا تنها با خرید بسته آلفا+ ممکن است.

  •  

  • بنابر اعلام همراه اول، بسته های آلفا+ به همان میزان ترافیک خریداری شده (قابل مصرف در طول شبانه­ روز)، دارای ترافیک هدیه شبانه هستند (قابل مصرف در بازه زمانی ۲ الی ۷ بامداد). برای مثال بسته ماهانه ۱GB + ۱GB هدیه شبانه، علاوه بر ۱ گیگابایت ترافیک خریداری شده، ۱گیگابایت نیز ترافیک هدیه دارد که در ساعات شب(۲ الی ۷ بامداد) قابل استفاده می ­باشد و در صورتی که حجم شبانه بسته تمام شده باشد و مشترک در بازه زمانی شب (۲ تا ۷ بامداد) از نوترینو استفاده نماید، ترافیک مصرفی از حجم شبانه ­روزی وی کاسته خواهد شد.

  •  

    اتمام بسته

    بسته ها در دو صورت به پایان می رسند:

    1. ۱.پایان مدت اعتبار بسته
    2. ۲.پایان حجم شبانه ­روزی بسته (حتی اگر هدیه شبانه باقی مانده باشد)

     

    با پایان یافتن بسته یکی از حالت­های زیر اتفاق خواهد افتاد:

    1. ۱.تمدید خودکار زمانی: این قابلیت برای بسته­ های ۳۰ روزه آلفا و آلفا+ است که پس از گذشت ۳۰ روز به صورت خودکار تمدید می شوند. مشترکین می­ توانند با ارسال کد دستوری #۸*۱۰۰* تمدید خودکار را لغو کنند.
    2. ۲.تمدید خودکار حجمی: در صورت تمام شدن حجم شبانه ­روزی، تمامی بسته­ های آلفا و آلفا+ به صورت خودکار تمدید حجمی خواهند شد. مشترکین می ­توانند با ارسال کد دستوری #۸*۱۰۰* تمدید خودکار را لغو کنند.
    3. ۳.تعرفه عادی: در صورتی که بسته به اتمام برسد و تمدید خودکار زمانی یا حجمی اتفاق نیافتد، مصارف آتی اینترنت مشترک طبق جدول زیر محاسبه خواهد شد:
     
     

    تعرفه عادی نوترینو

     

     نوع سیم کارت

     تعرفه

    هر کیلوبایت تبادل اطلاعات

    سیم کارت دائمی

    ۰.۵ ریال

    سیم کارت اعتباری

    ۰.۷۵ ریال

     

     

    رزرو بسته

    در صورتی که مشترکی بسته­ ی فعال (آلفا یا آلفا+) داشته باشد، اگر اقدام به فعالسازی بسته­ ی دیگری نماید، بسته­ ی جدید برای وی رزرو می­ گردد. به این معنی که پس از پایان بسته فعلی، در هنگام تمدید حجمی یا زمانی، بسته­ ی رزرو برای وی فعال خواهد شد. بسته رزرو یک قابلیت جدید است که به مشترک امکان می دهد بسته­ ی بعدی خود را از قبل مشخص کند تا تمدید با بسته­ ی دلخواه صورت پذیرد.

     

    بنابر اعلام همراه اول مبلغ بسته رزرو در هنگام فعالسازی به حساب مشترکین دائمی منظور شده و یا از میزان اعتبار مشترکین اعتباری کم می ­شود. علاوه بر امکان رزرو بسته، می توان بسته رزرو شده را تغییر و یا حذف نمود. جهت تغییر بسته رزرو کافی است تا مجددا از طریق کد دستوری #۱۰۰* بسته دیگری را خریداری کرد و جهت لغو رزرو باید از کد دستوری #۸*۱۰۰* استفاده نمود.

    • در صورتی که مشترک دارای بسته آلفا باشد و بخواهد بسته آلفا+ رزرو کند، علاوه بر رزرو بسته، می­ تواند درخواست کند تا همان لحظه بسته آلفا+ برای وی فعال شود و با این کار لازم نیست برای استفاده از بسته آلفا+ منتظر اتمام بسته آلفا باشد.

     

    مهاجرت از بسته های هوشمند به بسته های آلفا و آلفا+

    با راه اندازی تجاری بسته های آلفا و آلفا+ از اردیبهشت ۱۳۹۴، بسته های هوشمند اینترنت دیگر قابل خریداری نیستند. افرادی که قبل از این تاریخ مبادرت به خرید بسته هوشمند کرده اند و در زمان راه اندازی دارای بسته های هوشمند هستند، تا پایان بسته خود می توانند از آن استفاده کنند. با پایان یافتن بسته در صورتی که بسته‌ی دیگری را رزرو ننموده باشند، تمدید خودکار بسته هوشمند آنها با بسته های آلفا مشابه (ترافیک، دوره زمانی و قیمت یکسان ولی با سرعت پایه) انجام خواهد شد. لذا مشترکینی که مایل به استفاده از اینترنت حرفه ای هستند لازم است قبل از اتمام بسته‌ی هوشمند خود یکی از بسته های آلفا+ را رزرو نمایند.

     

    روش های خرید و پرداخت:

    روش خرید و پرداخت هر یک از بسته ها در جدول زیر شرح داده شده است:

     

     

    مشاهده و خرید بسته ها

     

    سامانه جامع

    ۱۱۱#*

    سامانه

    ۱۰۰#*

    سامانه جامع

    پیامکی ۱۱۱

    سامانه پیامکی

    ۸۰۸۰

    حساب کاربری

    همراه من

    شماره گیری

    #۳۲*۱۱۱*

    مشاهده بسته ها و

    انتخاب بسته مورد نظر

    شماره گیری

    ۱۰۰#*

    مشاهده بسته ها

    و انتخاب بسته

    مورد نظر

    ارسال عدد ۳۲ لاتین

    مشاهده بسته ها

    و ارسال عدد بسته

    ارسال پیامک خالی

    مشاهده بسته ها و ارسال عدد بسته

    مراجعه به حساب

    کاربری «همراه من»

    به آدرس my.mci.ir

    مشاهده و انتخاب

    بسته موردنظر

    روش پرداخت
    مشترکین دائمی مشترکین اعتباری
    اضافه شدن مبلغ بسته به قبض مشترک کسر مبلغ بسته از اعتبار مشترک

     

     

    اطلاع از وضعیت بسته:

    مشترکین می توانند با استفاده از روش های ذیل از وضعیت بسته خود، حجم باقی مانده، مهلت اعتبار و همچنین بسته رزرو خود اطلاع پیدا کنند:

     

     

     

    اطلاع از وضعیت بسته

     

    سامانه جامع #۱۱۱*

    سامانه #۱۰۰*

    سامانه جامع پیامکی ۱۱۱

    سامانه پیامکی ۸۰۸۰

    حساب کاربری همراه من

    شماره گیری #۳۲۰*۱۱۱*

    شماره گیری #۰*۱۰۰*

    ارسال عدد ۳۲۰ لاتین

    ارسال عدد ۰ لاتین

    مراجعه به حساب کاربری «همراه من» به آدرس my.mci.ir قسمت گزارش مصرف

     

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.