تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 6, 2015
18:22 چهارشنبه، 16ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69711

پروژه برنامه جامع آموزش الکترونیک آغاز شد

به منظور آغاز پروژه برنامه جامع آموزش الکترونیک برای ارتقای توانمندی‌های نیروی کار با هدف دستیابی به فرصت‌های عادلانه آموزشی، نخستین سفر کارشناسان ژاپنی به ایران انجام گرفت.

در آوریل سال ۲۰۱۴ طرح مشترکی میان پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی و آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (JICA) تحت عنوان « طرح جامع آموزش الکترونیک برای ارتقای توانمندی‌های نیروی کار با هدف کاهش بیکاری و دستیابی به فرصت‌های عادلانه آموزشی» به تصویب رسید.

در راستای تصویب این طرح، جمعی از اساتید حوزه آموزش الکترونیک از کشور ژاپن به ایران اعزام شدند. این پروژه در نظر دارد تا زیرساخت و محتوای آموزش الکترونیک را در حوزه کشاورزی برای استان کرمانشاه به عنوان یک منطقه مستعد در کشور فراهم کند.

کارشناسان ژاپنی با هدف دستیابی به سه گام اصلی «شناخت توانمندی‌های جهاد دانشگاهی جهت اجرای پروژه»، «بحث روی برنامه آغازین پروژه» و همچنین «تعیین پیش نیازهای اجرای پروژه » به ایران سفر کردند.

طرفین طی نشست‌های مختلف که سه روز به طول انجامید، بر روی ابعاد مختلف پروژه شامل جامعه هدف پروژه، گام‌های اجرایی پروژه، پیش‌نیازهای لازم و برنامه آینده پروژه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در نشست روز اول، مدیران ارشد حوزه فناوری اطلاعات از وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات و همچنین متخصصینی از دانشگاه تهران، جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، وزارت جهاد کشاورزی و همچنین دیگر سازمان‌ها حضور داشتند.

در انتهای نشست‌های تخصصی نیز مقرر شد تا پیش‌نیازهای لازم از سوی طرف ایرانی و ژاپنی انجام گرفته و ادامه نشست‌های تخصصی و گام‌های بعدی پروژه از ماه سپتامبر ۲۰۱۵ از سر گرفته شود. همچنین مقرر شد که در سفر آتی، کارگاه‌های آموزشی و سمینارهای تخصصی نیز توسط کارشناسان ژاپنی برگزار شود.
 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.