تلفن همراه

بازار تبلت روی خط نزول

منبع: دنیای اقتصاد

تازه‌ترین بررسی‌های موسسه آی‌دی‌سی نشان می‌دهد بازار جهانی تبلت در سه ماه دوم سال 2015 هم شرایط نزولی را تجربه کرده است.
عرضه تبلت‌ها با کاهشی 6 درصدی در مقایسه با سه ماه اول سال 2015 به 1/ 47 میلیون واحد رسیده است. البته در این شرایط تبلت‌های دوگانه دارای صفحه کلید که قابل تبدیل به لپ‌تاپ هستند تا حدی محبوب‌تر هستند و طراحی آنها به ارتقای بازار کمک کرده است. از جمله شرکت‌هایی که تبلت‌های دوگانه آنها با اقبال مواجه شده می‌توان به ایسر، ایسوس و E-FUN اشاره کرد. مایکروسافت هم با عرضه Surface Pro 3 کم و بیش موفق بوده است. آی‌دی‌سی همچنین معتقد است فروش آی‌پد در مقایسه با آی‌فون و لپ‌تاپ‌های مک شرکت اپل چندان پرفروغ نبوده است. اپل در سه ماه دوم سال 2015 حدود 12.6 میلیون آی پد روانه بازار کرده و این در حالی است که رقم یاد شده در مدت مشابه سال قبل 4/ 16 میلیون واحد بوده است. شرکت چینی لنوو از معدود عرضه‌کنندگان تبلت بوده که سهم خود را در این بازار افزایش داده است. عرضه محصولات ارزان‌قیمت و خط تولید متنوع در این استقبال تاثیرگذار بوده است. لنوو در سه ماه دوم سال 2015 دو و نیم میلیون تبلت عرضه کرده که در مقایسه با سه ماه قبل از آن حدود 500 هزار دستگاه افزایش نشان می‌دهد.


​​