بازی

فناوری اطلاعات

May 6, 2015
20:58 چهارشنبه، 16ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69735

15 خرداد، آخرین مهلت فروشگاه‌های الکترونیکی بازی برای دریافت مجوز

فروشگاه‌های الکترونیکی که بازی‌های رایانه‌ای عرضه می‌کنند تا پانزدهم خرداد سال جاری مهلت دارند مجوز فعالیت خود را دریافت کنند.

بر اساس مواد 21 و 22 قانون جرایم رایانه‌ای و مواد 1 و 2 قانون مجازات، اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعالیت غیرمجاز دارند و فعالیت آن‌ها شامل «بند (ز) فهرست مصادیق محتوای مجرمانه» و «انتشار و سرویس‌دهی بازی‌های رایانه‌ای دارای محتوای مجرمانه یا فاقد مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای)» می‌شود، فعالیت آن‌ها مصداق محتوای مجرمانه بوده و از ادامه فعالیت ایشان جلوگیری خواهد شد.
فروشگاه‌های الکترونیکی که فعالیت آن‌ها شامل موارد فوق می‌شود، تا پانزدهم خرداد سال جاری مهلت دارند با مراجعه به سامانه ebazi.org جهت دریافت مجوز فروشگاه الکترونیکی اقدام کنند. بدیهی است که پس از اتمام مهلت یادشده، با فروشگاه‌های الکترونیکی که اقدام به دریافت مجوز نکرده‌اند، برخورد قانونی صورت گرفته و از فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد شد.
یادآور می‌شود که سال گذشته با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی نظارت بر بازار بازی‌های رایانه‌ای مجددا به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای محول شد. طرح ساماندهی فروشگاه‌های الکترونیکی در این حوزه نیز در همین زمینه صورت می‌گیرد.
خبر دیگر این که مکعب، نماینده جام جهانی بازی‌های رایانه‌ای در ایران اعلام کرد: برج میلاد تهران میزبان لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران شد.
بر اساس اعلام مکعب، نماینده جام جهانی بازی‌های رایانه‌ای در ایران پس از توافقات صورت گرفته با مسوولان برج میلاد تهران، نخستین دوره لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران به میزبانی ششمین برج مخابراتی مرتفع جهان برگزار خواهد شد.
برج میلاد تهران در سال‌های 91 و 92 میزبان مرحله انتخابی جام جهانی جهت اعزام تیم ایران به جام جهانی بازی‌های رایانه‌ای در کشور فرانسه بوده است و در سال 94 نیز با حمایت از لیگ بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان نخستین میزبان این لیگ کشوری خواهد بود. قهرمان لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران در سال جاری به‌عنوان نماینده کشور ایران در جام جهانی بازی‌های رایانه‌ای فرانسه 2015 حاضر خواهد شد و با سایر کشورهای مدعی برای کسب عنوان قهرمانی جهان به رقابت خواهد پرداخت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.