اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 10, 2015
8:28 یکشنبه، 20ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69879

تمرکز گوگل بر موبایل

گرایش فناوری به سمت گوشی‏های هوشمند موتور جست ‏وجوگر گوگل را به یک نقطه عطف رسانده است.
در حال حاضر در آمریکا و دیگر نقاط جهان تعداد جست ‏وجوها در گوگل از گوشی‏های موبایل نسبت به کامپیوترهای شخصی بیشتر است. این نقطه عطف بیانگر این موضوع است که رفتار کاربران آنلاین از سال 2007 به شکل قابل توجهی تغییر کرده است. گوگل توانسته بهتر از بیشتر شرکت‌ها خود را با این موضوع سازگار کند که بخشی از آن به‌دلیل این است که موتور جست ‏وجوگر و دیگر سرویس‏های این شرکت با سیستم عامل محبوب اندروید سازگار هستند. متوسط قیمت تبلیغات گوگل طی 5/ 3 سال گذشته کاهش یافته که بخشی از آن به‌دلیل این است که بازار‏یاب‌ها تاکنون به پرداخت پول برای پیام‌های تجاری که در نمایشگر‏های کوچک موبایل نمایش داده می‏شوند، تمایلی نداشته‌اند.گوگل ماهانه بیش از 100 میلیارد درخواست جست‏ وجو (با احتساب جست‏ وجوها از رایانه‏ های شخصی) از سراسر جهان دریافت می‏کند.
در راستای گرایش کاربران به جست ‏وجو در گوگل از تلفن‌های همراه، این شرکت ماه گذشته سیستم جست‏وجوی خود را به نفع وب‏سایت‏ هایی که در گوشی‌های همراه راحت‏تر باز می‏شوند تغییر داد. این تغییر میلیون‌ها وب‏سایت را ترغیب کرده که برای عملکرد بهتر در گوشی‏های هوشمند و اجتناب از جا افتادن از نتایج جست‏ وجوی گوگل، تغییراتی را در خود ایجاد کنند.
گوگل همچنین قالب‏هایی را برای تبلیغات ارائه کرده که روی گوشی‌های همراه بهتر کار می‏کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.