تلفن همراه

گوشی

May 12, 2015
7:23 سه شنبه، 22ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69949

برند جدید QiKU آماده ورود به بازار تلفن هوشمند چین می شود

دو کمپانی چینی Qihoo 360 (سازنده نرم افزار های امنیتی) و Coolpad (سومین تولید کننده اسمارت فون در چین) دست به دست یکدیگر داده اند تا با تولید تلفن های هوشمند باکیفیت و پرقدرت و قیمت گذاری آنها از ۱۶۰ دلار، تاج و تخت شیائومی را به لرزه درآورند.
 
حداقل این تصویریست که Zhou Hongyi مدیر عامل Qihoo 360 دوست دارد در ذهن ما بسازد. بر اساس اعلام آقای Hongyi، شرکت جدید آن ها که QiKU نامگذاری شده و به راحتی می تواند اسمارت فون های تولیدی خود را تا ۸۰۰ دلار قیمت گذاری کند، اما تصمیمشان این است که حداقل در ابتدای کار محصولات با ارقام بسیار کمتری ارائه شوند.
 
 
بنا بر گزارش ها، این شرکت برای شروع نسبت به آماده سازی ۳ موبایل در دسته بندی های مختلف اقدام کرده که در آینده نزدیک به بازار ارائه خواهند شد و همانطور که گفته شد ارزان ترین مدل آنها ۱۶۰ دلار قیمت خواهد داشت.
 
البته هنوز برای قضاوت در مورد توانایی این رقیب تازه تاسیس برای تحت فشار قرار دادن غولی همچون شیائومی زود است، اما بر اساس اخبار منتشره، ابر کمپانی چینی از هم اکنون قیمت موبایل Mi Note Pro خود را ۵۰ دلار کاهش داده. هرچند نمی توان بطور قطع در مورد ارتباط خبر واصله با شروع به کار QiKU ابراز نظر نمود.
 
بی شک آغاز فعالیت برند های جدید تقریبا همیشه به نفع مصرف کنندگان خواهد بود، اما ورود به بازاری همچون چین که در آن تعداد بازیگران بی شمار، رقابت سهمگین و حاشیه سود بسیار پایین است امری طاقت فرسا محسوب می شود.
 
البته با وجود تمامی مشکلات یاد شده بطور مستمر شاهد ورود رقبای تازه به مارکت کشور اژدهای سرخ هستیم، از جمله شرکت Letv که به تازگی از اعلام وجودش خبر دادیم، اما با این حال کمتر شنیده بودیم کمپانی ای به خود جرائت دهد تا با غول جا افتاده ای مثل شیائومی اعلان جنگ نماید. کمپانی ای که پس از درنوردیدن خاک چین اکنون در حال گسترش امپراطوری خود به هند و شرق دور است و خیال بلند پروازانه ی ورود به برزیل، روسیه، ترکیه، اروپا، و حتی بازار بسیار پرسود ایالات متحده آمریکا را در سر می پروراند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.