رگولاتوری

May 12, 2015
16:04 سه شنبه، 22ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69990

لاریجانی در پاسخ به نوبخت: رهبری درباره موافقت با ادغام دو شورای فناوری اطلاعات و فضای مجازی چیزی به مجلس نگفته‌اند

رئیس مجلس گفت که چیزی از سوی مقام معظم رهبری در خصوص موافقت ایشان با ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی به مجلس منعکس نشده است.
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور صبح امروز با حضور در صحن علنی مجلس به عنوان نماینده دولت نسبت به طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی و حذف ماده 4 وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار نظر کرد و گفت که دولت با چنین طرحی مخالف است.
وی در ادامه تصریح کرد: تعدادی از نمایندگان و طراحان طرح به ما رجوع کرده و گفتند که این طرح در جهت نظر مقام معظم رهبری است در حالیکه همیشه اینگونه بوده که مقام معظم رهبری اگر در مورد طرح یا لایحه‌ای نظری داشتند به هیئت رئیسه و رئیس مجلس اعلام می‌کردند و آنها هم به ما می‌گفتند اما تاکنون چیزی به ما اعلام نشده است.
پس از این سخنان نوبخت از علی لاریجانی رئیس مجلس پرسید آیا از سوی مقام معظم رهبری موضوعی در مورد این طرح به مجلس منعکس شده یا خیر، که رئیس مجلس پاسخ داد که چیزی از سوی مقام معظم رهبری در مورد نظر مثبت رهبری با ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی به مجلس منعکس نشده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی کشور پس از پاسخ منفی لاریجانی خطاب به طراحان این طرح گفت: بهتر است که اطلاعات خود را دقیق و اصلاح کنید.
نوبخت افزود: برخی از نمایندگان می‌گویند که ترکیب شورای عالی فضای مجازی همان ترکیب شورای عالی فناوری اطلاعات است در حالیکه این ترکیب متفاوت است و همه اعضای شورای فناوری اطلاعات از جمله چند وزیر و رئیس بانک مرکزی در شورای عالی فضای مجازی عضو نیستند.
سخنگوی دولت ادامه داد: همچنین برخی موضوعات مربوط به مسئولیت شورای عالی فضای مجازی با مسئولیت شورای عالی فناوری اطلاعات متفاوت است چرا که شورای عالی فضای مجازی مربوط به بحث اینترنت و فضای مجازی است و شورای عالی فناوری اطلاعات در مورد دولت الکترونیک است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.