فناوری اطلاعات

May 12, 2015
16:49 سه شنبه، 22ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69998

رییس کارگروه اطلاع رسانی و رسانه های نوین: پنجمین جشنواره فاوا فرصتی برای ترویج سواد دیجیتالی است

رییس کارگروه اطلاع رسانی و رسانه های نوین گفت: جشنواره فاوا فرصتی برای ترویج سواد دیجیتالی است و می تواند با ایجاد رقابت در رسانه های نوین در شناساندن فعالان ICT کشور، موثرباشد.
 
 دکتر فرنقی زاد در گفتگو با وزارت ارتباطات با بیان این مطلب افزود: این کارگروه در دو محور پایگاه های اطلاع رسانی و شبکه های اجتماعی داخلی و همچنین، تولید محتوای خبری در حوزه ICT فعالیت داشته است.
 
وی برنامه ریزی براساس محورهای توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات را ضروری برشمرد و افزود: توسعه فرهنگ استفاده از خدمات فناوری اطلاعات آنلاین و تسریع سواد دیجیتالی از جمله شاخص های ارزیابی است.
 
فرنقی زاد تحرک بخشیدن به فعالیتهای رسانه های الکترونیکی و ارتقاء سطح آگاهی بخشی به جامعه را از جمله اهداف این کارگروه برشمرد و افزود: فرهنگ سازی مناسب و تکریم نخبگان عرصه ارتباطات در جشنواره فاوا در شناساندن جایگاه ICT به عنوان پیشران توسعه مؤثر است.
 
وی به گسترش آموزش و تشویق کاربران خاص (زنان خانه دار، بازنشستگان، روستاییان و …) اشاره کرد و ادامه داد: رعایت اخلاق رسانه ای و ذکر منابع اصلی از دیگر شاخص های ارزیابی در این کارگروه است.
 
رییس کارگروه اطلاع رسانی و رسانه های نوین به جذابیت و زیبایی فرم ظاهری پایگاه اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: برخورداری از خلاقیت و ابتکار، به روز رسانی پایگاه و مدیریت محتوایی آن نیز، از دیگر شاخص های این کارگروه است.
 
وی شناسایی نخبگان عرصه رسانه را بسیار مهم دانست و گفت: بسیاری از فعالان در این عرصه با برخورداری از تکنولوژی های روز رسانه ای، ناشناس مانده اند و این جشنواره فرصتی بر شناسایی استعدادهای جوان و تخصصی در این زمینه است.
 
فرنقی زاد برلزوم تعاملی بودن و پاسخگویی به مخاطب، در پایگاه اطلاع رسانی و شبکه های اجتماعی داخلی تأکید کرد و افزود: بهره گیری از فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی (بادکست، وبلاگ، آر اس اس، مولتی مدیا و پست الکترونیک عمومی و … ) نیز از ملاکهای ارزیابی است.
 
رییس کارگروه اطلاع رسانی و رسانه های نوین، توجه به مدیریت محتوایی در پایگاه های اطلاع رسانی را ضروری برشمرد و گفت: قابلیت جستجو و رتبه در نمایشگر، آمار Alexa از دیگر شاخص های ارزیابی است.
 
 وی بر واکاوی واقعیت های عرصه ICT  کشور از طریق رسانه های نوین تاکیدکرد و ادامه داد: امروز جریان سازی  فکری  از رسانه های چاپی به سمت رسانه های آنلاین در حرکت است و ما می توانیم  به عنوان دست اندرکاران ICTکشور، ازاین جریان درجهت توسعه کشور بهره برداری کنیم.
 
رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات،به تولیدمحتوای خبری درحوزه ICT اشاره کردوگفت:این محوردربخش های خبر،مصاحبه ،یادداشت،گزارش  و محتوای تصویری شرکت کننده داشته است.
 
وی بابیان اینکه 42شرکت کننده دراین کارگروه حضوریافتند؛ ادامه داد: خوشبختانه با داوری تخصصی ،سعی درراستی آزمایی دراین کارگروه داشته ایم تا برمبنای علمی و به دوراز اعمال سلیقه ، بهترین وشایسته ترین ها را برگزینیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.