اپراتورها

تلفن همراه

May 13, 2015
20:58 چهارشنبه، 23ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 70053

مسابقه داغ ارائه بسته های جدید اینترنتی از سوی دو اپراتور بزرگ کشور

شرکت های همراه اول و ایرانسل بعنوان دو اپراتور بزرگ خدمات رسانی اخیرا مسابقه ارائه بسته های اینترنتی جدیدی را تحت عنوان بسته های ارزان و مقرون به صرفه برای جذب مشتریان بیشتر آغاز کرده اند و هرکدام قصد دارند در جدالی داغ و تنگاتنگ، گوی سبقت را از دیگری بربایند.
در حال حاضر شرکت های همراه اول و ایرانسل در راستای ارائه بسته های اینترنتی متنوع و مقرون به صرفه، بسته های جدیدی را به مصرف کنندگان معرفی کرده اند، اما سوال اینجاست که واقعا کدامیک از بسته های پیشنهادی برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه تر است، همراه اول یا ایرانسل؟
 
اپراتورهای تلفن همراه در کشور در روزهای اخیر برای جذب حداکثری مشترکان و رقابت با یکدیگر سعی در پایین آوردن تعرفه بسته های اینترنتی خود کرده اند که ترکیب حجم اینترنت و زمان را براساس میزان پرداختی مشترکان در برمی گیرد، به طور حتم مشاهده و مقایسه بسته های ارائه شده از سوی دو اپراتور غالب کشور قدرت انتخاب بهتر بسته ها را برای شما فراهم خواهد کرد.
 
از آنجا که ارائه و فروش بسته های اینترنتی بعنوان طرح های تشویقی انتخابی از سوی اپراتورها با هدف ارائه خدمات بهتر با قیمت پایین تر در نظر گرفته می شود ، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز بعنوان ناظر اپراتورهای کشور از آن استقبال خواهد کرد.
 
 
 
** مقایسه ارائه بسته های یکروزه دو شرکت همراه اول و ایرانسل
 
اپراتور همراه اول در مقایسه با دو اپراتور دیگر کشور با ارائه بسته های آلفا، اینترنتی با سرعت پایه و ارزان قیمت در اختیار مشترکین خود قرار داده است، بسته های آلفا+ ارائه شده از سوی همراه اول بسته های حرفه ای نوترینو می باشد که با سرعتی بالا، استفاده تخصصی و حرفه ای از اینترنت نسل 3 و 4 را امکان پذیر ساخته است. 
 
این بسته های متنوع، مناسب افرادی است که از برنامه های صوتی و تصویری اینترنتی استفاده می کنند و یا تمایل به داشتن اینترنتی با سرعت بالا دارند، مشخصات بسته های آلفا+ و همچنین بسته های یکروزه شرکت ایرانسل به شرح ذیل است:
 
بسته های یکروزه همراه اول: با حجم ترافیک 100MB + 100MB هدیه شبانه 1500 تومان، 300MB + 300MB هدیه شبانه 3500 تومان، 1GB+ 1GB هدیه شبانه 9000 تومان، 3GB + 3GB هدیه شبانه 10000 تومان، روش فعالسازی #21*100*
 
اما بسته های یک روزه ایرانسل: با حجم 15 مگابایت 500 تومان، 30مگابایت 900 تومان، 120 مگابایت یکهزار و 800 تومان، 200 مگابایت دو هزار و 500 تومان، یک گیگابایت شبانه 10 هزار تومان و 200 مگابایت شامل 50 مگابایت روزانه و 150 مگابایت ترافیک شبانه هزار و 200 تومان تعیین شده است.
 
 
 
**مقایسه ارائه بسته های هفتگی دو شرکت همراه اول و ایرانسل
 
تعرفه بسته های هفتگی همراه اول با میزان ترافیک 100MB + 100MB هدیه شبانه 2500 تومان، 300MB + 300MB هدیه شبانه 5000 تومان، 1GB+ 1GB هدیه شبانه 10000 تومان، 3GB + 3GB هدیه شبانه 13500 تومان، روش فعالسازی #22*100*
 
تعرفه بسته های هفتگی ایرانسل: یکهزار و 500 تومان برای 40 مگابایت، 2 هزار تومان برای 60 مگابایت، 2 هزار و 500 تومان برای 100 مگابایت، 4هزار تومان برای 200 مگابایت، 5 هزار تومان برای 300 مگابایت و 17 هزار و 500 تومان برای 5 گیگابایت، 8 هزار تومان برای بسته 3 گیگابایتی مشتمل بر 600 مگابایت ترافیک روزانه و 2.4 گیگابایت ترافیک شبانه و همینطور 4 هزار تومان برای بسته 1000مگابایتی قابل استفاده در بازه زمانی 9 شب تا 9 صبح تعیین شده است.
 
مقایسه قیمت های ارائه شده در بسته های هفت روز از سوی اپراتورهای همراه اول و ایرانسل بیانگر رقابتی تنگاتنگ بین این دو اپراتور کشور است، به طوریکه اپراتور همراه اول به ازای بسته های 200 و 600 مگابایتی هزینه های 4 و 7 هزار تومانی پیشنهاد کرده و ایرانسل تنها برای بسته 600 مگابایتی هزار تومان بیشتر یعنی 8 هزار تومان قیمت گذاشته است.
 
همچنین در حالی که همراه اول برای بسته 6 گیگابایتی هفتگی خود 13 هزار و پانصد تومان پیشنهاد قیمت داده ایرانسل برای بسته پنج گیگابایتی به منظور عرضه به مشترکان 17 هزار و پانصد تومان قیمت داده است. 
 
 
 
** مقایسه ارائه بسته های ماهانه دو شرکت همراه اول و ایرانسل
 
اپراتورهای اول و دوم کشور تنها در ارائه بسته های یک گیگابایتی 30 روزه مشترک هستند و هر دو قیمت 13 هزار تومان را برای این بسته در نظر گرفته اند البته با این تفاوت که همراه اول یک گیگابایت شبانه رایگان نیز در اختیار مشترک قرار می دهد؛ به عبارت دیگر در ازای 2 گیگابایت هزینه 13 هزار تومان را دریافت می کند.
 
بسته 30 روزه همراه اول با میزان ترافیک 100MB + 100MB هدیه شبانه 4000 تومان، 300MB + 300MB هدیه شبانه 7000 تومان، 1GB+ 1GB هدیه شبانه 13000 تومان، 3GB + 3GB هدیه شبانه 17000 تومان، روش فعالسازی #23*100* 
 
بسته های آلفا+ برای تمام مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول قابل استفاده است. برای استفاده از اینترنت پرسرعت، فعالسازی بسته آلفا+ الزامی است.
 
از مهمترین ویژگی ها و مزایای بسته های آلفا+ همراه اول این است که به همان میزان ترافیک خریداری شده (قابل مصرف در طول شبانه روز)، دارای ترافیک هدیه شبانه می باشند (قابل مصرف در بازه زمانی2 تا 7 بامداد)، برای مثال بسته ماهانه 1GB+ 1GB هدیه شبانه، علاوه بر یک گیگابایت ترافیک خریداری شده، یک گیگابایت نیز ترافیک هدیه دارد که در ساعات شبانه (2 تا 7 بامداد) قابل استفاده است که با این احتساب، همراه اول ارزانترین بسته های اینترنت پرسرعت در کشور را ارائه می کند.
 
اما از سویی بسته های آلفا+ برای تمام مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول قابل استفاده است و برای استفاده از اینترنت پرسرعت، فعالسازی بسته آلفا+ الزامی می باشد.
 
اما بسته 30 روزه ایرانسل گروه بسته های اینترنت همراه ماهیانه، ایرانسل با کاهش تعرفه، هزینه فعال سازی بسته 200 مگابایتی 5 هزار تومان، 350مگابایتی 7 هزار تومان، 400 مگابایتی 8 هزار تومان، 5 گیگابایتی 20 هزار تومان، 10 گیگابایتی سی و دو هزار و 500 تومان، 20 گیگابایتی 50 هزار تومان و 24 گیگابایتی شبانه 10 هزار تومان و 500مگابایت روزانه به همراه 2 و نیم گیگابایت ترافیک قابل استفاده در بازه زمانی ساعت 9 شب تا 9 صبح را 10 هزار تومان تعیین کرده است.
 
علاوه بر این، مشترکین سیمکارت های اعتباری ایرانسل می توانند با توجه به میزان مصرف مکالمه، استفاده از اینترنت همراه و پیامک خود، بسته ترکیبی مورد نظر خود را انتخاب کرده و الگویی مقرون به صرفه را برای هزینه های خود برگزینند.
 
براین اساس، چهار بسته ترکیبی هفتگی جدید شامل بسته هزار تومانی با قابلیت 20 مگابایت ترافیک اینترنت، 20 دقیقه مکالمه ایرانسلی و 20 پیامک فارسی ایرانسلی، بسته هزار و 500 تومانی شامل 30 مگابایت اینترنت همراه، 30 دقیقه مکالمه و 30 پیامک فارسی ایرانسلی، بسته 2هزار تومانی شامل 50 مگابایت اینترنت همراه و 50 دقیقه مکالمه و 50 پیامک فارسی ایرانسلی و بسته 5 هزار تومانی شامل 200مگابایت اینترنت همراه، 200 دقیقه مکالمه و 200 پیامک فارسی ایرانسلی به فهرست بسته های افزایشی ترکیبی روزانه، هفتگی و ماهانه قبلی ایرانسل اضافه شدند.
 
فعال سازی این بسته ها از طریق شماره گیری کد دسترسی #1*2*555* برای مشترکین سیمکارت های اعتباری ایرانسل امکان پذیر است.
 
ویژگی دیگر بسته های همراه اول این است کسانی که قادر به استفاده از 3G و 4G نباشند هزینه های آنها همان قیمت بسته های نسل دو است اما اگر خریداران بسته های ایرانسل نتوانند در شهرهایی که تحت پوشش 3G و 4G نیست از این خدمات استفاده کنند باید قیمت نسل های 3 و 4 را پرداخت کنند. 
 
 
 
** قابلیت رزرو بسته ها خدمتی جدید از همراه اول
 
در صورتی که هر یک از مشترکین همراه اول بسته فعالی داشته باشد، اگر اقدام به فعالسازی بسته دیگری نماید، بسته جدید برای وی رزرو می شود. به این معنی که پس از پایان بسته فعلی، در هنگام تمدید حجمی یا زمانی، بسته رزرو برای وی فعال خواهد شد. بسته رزرو یک قابلیت جدید است که به مشترک امکان می دهد بسته بعدی خود را از قبل مشخص کند تا تمدید با بسته دلخواه صورت پذیرد.
 
با این وجود و تا این لحظه همراه اول در رقابتی نزدیک گوی سبقت را در مسابقه ارائه خدمات اینترنتی از رقیب اصلی خود ایرانسل ربوده است، مقایسه جدول تعرفه بسته های اینترنتی هر دو اپراتور همراه اول و ایرانسل بیانگر آن است که اپراتور همراه اول روش مناسب و مقرون باصرفه تری را برای ارائه خدمات به مشترکان خود در پیش گرفته است.
 
شاید عدم ارائه بسته های بلندمدت حجمی تنها نقطه ضعف اپراتور اول کشور باشد چرا که سقف زمانی برای همراه اولی ها در ارتباط با خرید بسته ها یک ماه است در صورتی که ایرانسل بسته های 3، 6 ماهه و یک ساله نیز ارائه می کند.
 
البته دلیل اصلی عدم ارائه بسته های حجمی با سقف های زمانی بیش از یک ماه از سوی اپراتور همراه اول امکان تغییر ذائقه و همچنین امکان خطا در خرید توسط مشترکان عنوان شده که دلیلی منطقی به نظر می رسد.
 
 
 
** اپراتور سوم در تعقیب اپراتورهای پیشرو
 
تعرفه اینترنت اپراتور سوم یا رایتل نیز که همچنان اپراتورهای اول و دوم کشور را تعقیب می کند، برای مشترکان دائمی، اعتباری و دیتای این اپراتور متفاوت است و مطابق با اظهارات مسوولان این اپراتور، بیش از 80 درصد مشترکان رایتل مشترک سیم‏کارت دیتا به شمار می روند.
 
اپراتور سوم کشور تعرفه اینترنت همراه خود را در بسته‏های ۱۵ روزه و ۳۰ روزه عرضه که قیمت بسته ۱۵ روزه 7 هزار تومان است و بسته‏های ماهانه این اپراتور به دو صورت پایه و حرفه‏ای عرضه شده است.
 
اینترنت پایه رایتل به دو گروه تقسیم بندی شده که حجم‏ دو گیگابایتی با قیمت 14 هزار و 900 تومان و حجم ۴ گیگابایتی با قیمت ۲۴هزار تومان به مشترکان عرضه می شود.
 
بسته‏های حرفه‏ای رایتل نیز به سه دسته تقسیم بندی شده که شامل یک گیگابایت حجم با قیمت 13 هزار و 900 تومان، 5/2 گیگابایت حجم با قیمت ۲۶هزار تومان و پنج گیگابایت حجم با قیمت ۴۲هزار تومان است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.