تلفن همراه

گوشی

May 14, 2015
13:35 پنجشنبه، 24ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 70064

سامسونگ ۲۵۰ میلیون دلار برای تصاحب پلتفرم پرداخت موبایلی LoopPay هزینه کرده است

هزینه رقابت با اپل، گوگل و PayPal در عرصه ی پرداخت های مبتنی بر موبایل چقدر می تواند باشد؟ این هزینه برای سامسونگ ۲۵۰ میلیون دلار بوده است.
 
رقم یاد شده مقداری به حساب می آید که به گفته ی چندین منبع مختلف، توسط کمپانی کره ای هزینه شده تا بتواند استارتاپی ساکن در ماساچوست موسوم به LoopPay را تصاحب کند و بدین طرق قادر شود سیستم پرداخت موبایلی اش را طی سال جاری راه اندازی کرده و با بزرگان حاضر در این عرصه نبردی تازه را آغاز نماید.
 
 
گفته می شود تبصره هایی وجود دارد که بر حسب کارایی و توان اجرایی این استارتاپ (LoopPay)، سامسونگ تعهد نموده در صورت دستیابی به موفقیت های مدنظر، مجدداً هم پرداخت هایی را انجام دهد و لذا مبلغ پیش تر اشاره شده ممکن است باز هم افزایش یابد، هر چند که جزئیات دقیقی از بند های قرارداد مذکور در دسترس نیست.
 
تکنولوژی توسعه داده شده توسط LoopPay که سیستم پرداخت موبایلی غول تکنولوژی کره ای موسوم به Samsung Pay نیز بر مبنای آن پایه ریزی شده، به شما این امکان را می دهد تا همانند کارت های مغناطیسی رایج فعلی ولی اینبار با استفاده از تلفن هوشمند خود اقدام به پرداخت هزینه هایتان نمایید.
 
بر طبق اطلاعات موجود Samsung Pay پتانسیل استفاده در ده ها میلیون نقطه مختلف جهان، از فروشگاه های بزرگ گرفته تا خرده فروشی های کوچک را داراست و بهره برداری آزمایشی از آن نیز در نیمه ی دوم سال جاری در ایالات متحده آمریکا آغاز می گردد.
 
استفاده از سرویس پرداخت موبایلی اپل موسوم به Apple Pay مستلزم این است که صاحبان کسب و کار از پایانه هایی ویژه استفاده نمایند در حالیکه راهکار رقیب کره ای با پایانه های مرسوم فعلی سازگاری کامل دارد و لذا می تواند بسیار سریعتر فراگیر شده و حتی در بین جهانیان به شدت محبوب گردد.
 
با این تفاسیر به نظر می رسد جدال بر سر تصاحب بازار پرداخت های مبتنی بر موبایل طی روز های پیش رو حسابی بالا خواهد گرفت، خصوصاً که هر یک از مدعیان این بازار تا به اکنون هزینه هایی کلان را تقبل کرده اند. نکته در اینجاست فعلا تنها گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج سامسونگ از تکنولوژی پرداخت جدید این شرکت پشتیبانی به عمل می آروند و باید منتظر ماند و دید چه زمان برند کره ای مورد بحث موبایل های بیشتری که به مجهز به قابلیت مورد اشاره باشند را وارد بازار می نماید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.