اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 16, 2015
13:21 شنبه، 26ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 70115

آگهی‌های همراه گوگل در اروپا بلوکه می شوند

علی‌رغم پیش بینی درآمد 69 میلیارد دلاری تبلیغات همراه در جهان در سال 2015 به نظر می رسد سهم گوگل از این درآمد در سال جاری میلادی کاهش یابد.
 
این رقم نسبت به دو سال قبل سه برابر شده، اما علت کاهش رقم آن برای گوگل تلاش اپراتورهای همراه و همین طور نهادهای رگولاتوری در قاره اروپا برای بلوکه کردن آنها بر روی شبکه خود است.
 
ظاهرا گوگل و دیگر شرکت های بزرگ فناوری آمریکایی مانند یاهو تمایلی ندارند درآمد ناشی از تبلیغات همراه را با طرف های اروپایی تقسیم کنند و همین مساله باعث شده اپراتورهای تلفن همراه در اروپا تصمیم به بلوکه کردن این تبلیغات بگیرند تا طرف مقابل هم از درآمد آن محروم شود.
 
بررسی ها نشان می دهد کل درآمد گوگل از محل ارائه خدمات تبلیغاتی از طریق جستجوگر، یوتیوب و سرویس هایی همچون دابل کلیک سالانه به بیش از 60 میلیارد دلار می رسد.
 
طرف اروپایی برای بلوکه کردن این تبلیغات از نرم افزاری موسوم به Shine استفاده می کند که قادر به تشخیص منبع ارسال تبلیغات است. گوگل اعلام کرده که از این مساله مطلع است و در حال بررسی شرایط برای انجام اقدامات لازم است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.