رگولاتوری

May 18, 2015
16:07 دوشنبه، 28ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 70191

دفاع معاون‌اول رئیس‌جمهور از عملکرد وزیر ارتباطات

معاون‌اول رئیس جمهوری با دفاع از عملکرد وزیر ارتباطات گفت: وزارتخانه‌ای که یک روز دغدغه ادغام داشت درک کرده تا امروز برای اولین بار یک برنامه منسجم برای توسعه پهنای باند و نقش‌آفرینی شرکت‌های خصوصی در این بستر مهیا شده است.
 
اسحاق جهانگیری امروز در اختتامیه پنجمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت:همزبانی و همدلی دو مفهوم ارتباطی هستند اما متاسفانه سهم دولت در نظام نشانه کشور از سهم منتقدان و مخالفان کمتر است.
 
معاون اول رئیس جمهوری افزود: البته این موضوع باعث نمی‌شود که دولت در وظیفه خود برای توسعه ارتباطات و اطلاع‌رسانی کوتاهی کند.
 
وی ادامه داد: درباره فناوری اطاعات و ارتباطات دو موضوع مهم در دستور کار دولت قرار دارد نخست اینکه دولت بزرگ و کم‌تحرک است و هوشمندسازی و چابک‌سازی فعالیت‌های دولت برای ارتقای بهره‌وری، کاهش هزینه و زمان ارایه خدمات دولت، تشکیل دسترسی مردم به خدمات و پاسخگویی و شفاف‌سازی برای مقابله با فساد ضروری است.
 
جهانگیری افزود: دوم این که توسعه IT به عنوان زیرساخت و توانمندسازی همه بخش‌های کشور مد نظر قرار گرفته است.
 
معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: در آغاز به کار دولت، چند شاخص اصلی از جمله اقتصاد کشور، بازگشت قانون، مبارزه با فساد و ویژه‌خواری و کاهش آثار مختلف تحریم‌ها بر نظام اقتصادی کشور در اولویت قرار گرفت که برای دستیابی به این چهار هدف باید در به کارگیری فناوری اطلاعات متمرکز شویم.
 
وی اضافه کرد: در گذشته بسیاری از مردم اعلام می‌کردند که اگر نیروی کار ساده خارجی از ایران اخراج شود کار برای نیروی ایرانی فراهم می‌شود اما اکنون نیروی تحصیل کرده ایرانی کار متناسب با شرایط خود را از دولت مطالبه می‌کند.
 
جهانگیری تصریح کرد: اکنون شاهدیم وزارتخانه‌ای که زمانی دغدغه ادغام در یک وزارتخانه اجرایی را داشت وظیفه خود را به خوبی درک کرده است خوشبختانه شورای عالی فناوری و اطلاعات نیز به عنوان نهاد هماهنگ کننده بین دستگاه‌های مختلف احیا شده است که یکی از نتایج آن توسعه پهنای باند بوده است.
 
معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: برای اولین بار در کشور یک برنامه منسجم برای توسعه پهنای باند وجود دارد و نقش شرکت‌های خصوصی در این هدف مشخص شده است.
 
وی گفت:. همچنان که در جلسه‌ای با حضور وزیر ارتباطات محورهای کلیدی توسعه پهنای باند تا خدمت رسانی به روستاها تبیین شد و طبق گفته وزیر برای تحقق این هدف 40 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم است که دو سوم این مبلغ را بخش خصوصی باید سرمایه‌گذاری کند.
 
به گفته وی، در این جلسه همچنین مدیرعامل صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات از منابع این صندوق به بخش خصوصی خواهان شرکت در این هدف اعلام آمادگی کرد.
 
جهانگیری تصریح کرد: راهی جز استقرار دولت الکترونیک نداریم که اکنون دولت همواره توجیه‌پذیر شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: یکی از مسایلی که هر انسان علاقمند به این آب و خاک را رنج می‌دهد مفاسدی است که در سیستم نهادینه شده است و مبارزه با این مفاسد جز با فناوری اطلاعات ممکن نیست.
 
معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: اگر وعده وزیر ارتباطات برای ایجاد 100 هزار شغل عملی می‌شود کار بسیار بزرگی است و باید از ایشان تشکر کرد باید به او خدا قوت گفت و همه دستگاه‌های کشور کمک لازم را به او ارایه دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.