سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 19, 2015
16:15 سه شنبه، 29ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 70212

پیش‏‌بینی هزینه‌‏کرد ۲.۸۶ میلیارد دلاری صنعت درمانی خاورمیانه و شمال آفریقا در بازار آی‌تی

شرکت گارتنر پیش‏‌بینی کرده است صنعت خدمات بهداشتی و درمانی در کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا امسال ۲.۸۶ میلیارد دلار در بازار محصولات آی‌تی هزینه خواهند کرد.
تحلیل‏گران گارتنر انتظار دارند عرضه‌‏کنندگان خدمات بهداشتی و درمانی در سال ۲۰۱۵ میلادی ۲.۸۶ میلیارد دلار در بازار محصولات و خدمات آی تی هزینه کنند که این رقم ۰.۸ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۴ است. منظور گارتنر از عرضه‌‏کنندگان خدمات بهداشتی و درمانی بیمارستان‏‌ها و مطب‏‌های پزشکان است. تحلیل‏گران گارتنر هزینه‌‏کرد صنعت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش‏‌های خدماتی داخلی، نرم‏‌افزار، خدمات آی‌تی، پایگاه‏‌های داده، ابزارها و خدمات تلکام را تخمین زده‌‏اند و پیش‏بینی کرده‌‏اند بخش خدمات تلکام بیشترین میزان این هزینه‌‏کردها را به خود اختصاص دهد. 
بر اساس گزارش گارتنر، صنعت خدمات پزشکی و درمانی امسال ۱.۲ میلیارد دلار در بخش خدمات و ابزارهای تلکام هزینه خواهد کرد. اما بخش نرم‌‏افزار پررشدترین بخش بازار آی‌تی از این نظر خواهد بود. انتظار می‏‌رود هزینه‏‌کرد صنعت خدمات بهداشتی و درمانی در این بخش با رشد ۸.۳ درصدی به ۴۱۰ میلیون دلار برسد.
بر اساس این گزاش، بخش خدمات داخلی نیز ۵۰۲ میلیون دلار از این هزینه‏‌کردها را به خود اختصاص خواهد داد. منظور از بخش خدمات داخلی، حقوق و مزایایی است که بیمارستان‏‌ها و مطب پزشکان به کارکنان بخش خدمات آی‌تی خود می‏پردازند. هزینه‏‌کردها در بخش خدمات آی‌تی نیز ۳۵۴ میلیون دلار اعلام شده است. بخش قابل توجهی از این هزینه‌‏کرد نیز به عملیات برون‏‌سپاری فرایندهای کسب و کار، پشتیبانی نرم‏‌افزار و مشاوره‌‏دهی اختصاص خواهد یافت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.